Wanneer de consument op ‘betalen’ klikt, wordt hij naar de betaalpagina geleid. De pagina maakt verbinding met de payment gateway, die een betaalverzoek aanmaakt en naar de acquirer stuurt.
Payment processing
Op ‘betalen’ klikken, staat centraal in elke verkoop en is uiteindelijk beslissend voor het succes van een zaak. Toch weten veel handelaren of merchants niet hoe een payment service nu precies werkt en hoe dat geld door de ether reist. Voor elke online transactie werken een heleboel partijen samen om het geld dat wordt betaald voor de goederen en diensten in de shopping carts snel en veilig van de koper naar de bankrekening van de merchant over te brengen.
Een beter begrip van wat een payment processor of betalingsverwerker is, helpt de handelaar om zijn klantervaring te verbeteren. Het stelt hem ook in staat om, in geval van een probleem, in het juiste deel van het proces in te grijpen en zo de hinder en de kosten voor zijn point of sale te beperken.
NEEM CONTACT OP MET EEN EXPERT ›

WAT GEBEURT ER WANNEER DE CONSUMENT OP ‘BETALEN’ KLIKT?


De acquirer ontvangt het betaalverzoek van de payment gateway en stuurt de transactie via het kaartnetwerk door naar de uitgever of de issuing bank. Vervolgens keurt de issuing bank de transactie goed (accept payments) en stuurt hij de verkoopprijs naar de acquirer.

De acquirer betaalt de handelaar met aftrek van een vooraf overeengekomen vergoeding voor de dienst. En ondertussen betaalt de acquirer ook de ‘programmakosten’ van het kaartnetwerk en de interbancaire vergoedingen (interchange fees) van de issuing bank.

De rekening van de consument wordt met de verkoopprijs gedebiteerd. De verkoopprijs verschijnt vervolgens op de merchant accounts.
De hierboven getoonde instellingen zijn bij het betaalproces betrokken: de issuing bank, de payment gateway, de acquiring banks, de verschillende betaalmethoden, …
In traditionele modellen ondertekent u een contract met elke partij, integreert u verschillende betaalmethoden en moet u dus met meerdere rapporteringsformaten werken, meerdere betaalvoorwaarden in uw boekhouding beheren en, niet te vergeten, meerdere contacten raadplegen als er een probleem is.
Met het Full Service-aanbod van Worldline maken wij het u gemakkelijk door u een complete payment method of betaaloplossing te bieden – en één enkel aanspreekpunt om u te helpen met de groei van uw bedrijf.
Full Service-betaalmogelijkheden
In traditionele modellen ondertekent u een contract met elke partij, voert u een integratie uit voor verschillende betaalmethoden en moet u bijgevolg als business owner met meerdere rapporteringsformaten werken, meerdere betaalvoorwaarden in uw boekhouding beheren en meerdere contacten raadplegen als er een probleem is.
Het aanbod van Worldline maakt het business owners gemakkelijk door één enkele oplossing te bieden die aan al uw behoeften voldoet – en één enkel aanspreekpunt om u te helpen met de groei van uw zaak.
Worldline Advanced omvat de 14 essentiële betaalmethoden die verzekeren dat u uw klanten hun favoriete payment service kan aanbieden, met een gestroomlijnde, volledige integratie. U krijgt bovendien onmiddellijk toegang tot meer dan 150 alternatieve betaalmethoden via uw gateway-integratie, zoals American Express, PayPal, P24 en geschenkkaarten.
Alles over betalingen
Alles wat je moet weten over online betalingen ›Betaalmethoden
Bied de juiste betaalmethoden aan ›Shopping cart plug-ins
Plug-ins voor e-commerce platformen ›Betaalconversie
Ga van start met performantiebeheer ›ALS UW BETAALPARTNER BIEDT WORLDLINE U VOLLEDIGE ONDERSTEUNING
Met tientallen jaren ervaring en experts die op elk gebied gespecialiseerd zijn, is Worldline dé ideale partner voor uw bedrijf. Als toonaangevende innovator bieden wij de nieuwste betaaltechnologie en kunnen we al uw vragen die betrekking hebben op uw bedrijfsactiviteiten beantwoorden. Zo maken we samen een betaalplan op maat.
This contact form collects your personal data so we can respond to your question(s). By clicking on the 'I agree' button below, you agree that your personal data will be used for this purpose. In our Privacy Policy you can read about how we protect and manage your submitted personal data.

Ben je al klant en heb je hulp nodig?
Ons ondersteuningsteam helpt je graag verder bij het configureren van de Worldline oplossing.
Support site ›
Het beheren van dagelijkse betalingstaken is nu eenvoudiger dan ooit met onze nieuwe en intuïtieve Merchant Portal.
Ontdek de Merchant Portal ›