Alle ins en outs over onboarding. Zo heeft EuroParcs het aangepakt.
Alle ins en outs over onboarding. Zo heeft EuroParcs het aangepakt.
E-commerce stopt niet bij de landsgrenzen. Wil je als Nederlandse ondernemer blijven groeien ligt het buitenland al snel voor de hand. Om buiten de eigen grenzen te groeien is het wel van groot belang dat betalingen succesvol en soepel verlopen. Hoewel het doen van transacties een commodity is geworden, is het onboarden, implementeren en het koppelen aan de verschillende on- en offline betaalsystemen voor e-commercebedrijven vaak een vak apart.
In dit video interview, met Jeroen Heerema van EuroParcs en Eugene Striekwold van Worldline, wordt inzichtelijk gemaakt welke overwegingen, keuzes, stappen en uitdagingen bij een onboarding komen kijken.
· Het integreren van eigen systemen met een paymentprovider is geen click & go-proces
· Uitbreiden naar het buitenland vergt een onboarding traject
· Een betaling op zichzelf is commodity geworden, maar voor succes moet je aansluiten op landspecifieke eigen wet- en regelgeving
· Het hebben van een dashboard waarin zowel de ondernemer als de klant centraal staan voor overzicht en omzetmaximalisatie
Over EuroParcs
EuroParcs is opgericht door Wim Vos senior die al vanaf begin jaren tachtig actief was in de recreatiebranche en met twee partners een aantal vakantieparken exploiteerde. Vanaf 2000 gaat hij zelfstandig verder onder de naam EuroParcs. Het eerste vakantiepark onder de EuroParcs-vlag is landgoed Ruighenrode in Lochem.
Tussen 2001 en 2013 stappen zijn beide zonen, Wim Vos jr. en Wouter Vos, in het bedrijf en investeren ze fors in de inmiddels 12 vakantieparken. Vanaf 2016 profileert EuroParcs zich meer en meer en is het eerste overzeese project in Bonaire een feit. In 2018 zetten ze de eerste stappen in België door de aankoop van het vakantiepark Zilverstrand.
De core business van het bedrijf is de ontwikkeling van vakantieparken, de verkoop van vakantiewoningen aan particulieren en zakelijke beleggers en de verhuur ervan aan particuliere en zakelijke gasten.
EuroParcs Group heeft in totaal 65 parken in 5 verschillende landen met een totaal van 12.5000 accommodaties. Jaarlijks worden er zo een 120.000 boekingen bij hen gedaan en ontvangen zij circa 500.000 gasten per jaar.
MyPerformance Tool28-02-2022
Creëer inzicht in betaalprestaties
Voor een ondernemer is het ontzettend waardevol om jouw doelgroep goed te kennen en inzicht te krijgen in wat ze eigenlijk beïnvloed en motiveert. Met de Worldline Business Intelligence-tool “MyPerformance” kan je dit eindelijk waar maken. MyPerformance geeft je inzicht in verschillende betaalprestaties samen op één intuïtief platform.
Mastercard heeft aangekondigd dat er vanaf medio 2023 geen bankpassen van het merk Maestro meer worden uitgegeven en alleen nog nieuwe debitkaarten van het merk Debit Mastercard aan te bieden. De verwachting is dat je eind 2022 al bij de meeste Nederlandse kassa's met Debit Mastercard kunt betalen, net als in de landen om ons heen.
Sinds 10 februari is het voor niet-essentiële winkels in Nederland toegestaan om hun deuren te openen voor het afhalen van online en per telefoon of per mail bestelde producten. Naast thuisbezorgen en de webshop is dit een nieuw winkelconcept waar ook de bestel- en betaalinfrastructuur op ingericht moet worden. Benieuwd naar wat de betaalmogelijkheden bij een webshop, Click & Collect en Click & Deliver zijn?