Afgelopen week is er in de media een artikel verschenen waarin gemeld wordt dat er achter de schermen gewerkt wordt aan het vervangen van het Maestro merk voor een vernieuwde versie: Debit Mastercard. Wij kunnen ons voorstellen dat dit vragen oproept en willen u ter verduidelijking graag het volgende meegeven.
Het klopt dat Maestro wordt vervangen door Debit MasterCard en hetzelfde geldt voor VPay dat Visa debit zal worden. De overgang zal in fases uitgevoerd worden en zal pas in 2023 geheel operationeel worden. De overgang biedt voordelen voor de ondernemer en consument. Daarnaast zult u als ondernemer geen ongemak ondervinden van deze overgang. Uw klanten kunnen op de vertrouwde wijze blijven betalen via uw betaaloplossing. Wereldwijd wordt gebruik gemaakt van Debit Mastercard en met deze upgrade kunt u deze klanten nog beter van dienst zijn.
Vervanging van uw betaalautomaat is niet nodig.
Worldline zal als onderdeel van het onderhoudscontract en zonder bijkomende kosten ervoor zorgen dat alle betaalautomaten geüpgraded worden met de nieuwe uitgebreide software. De ontwikkeling van deze software zit momenteel in de laatste fase en we verwachten in de loop van volgend jaar de eerste betaalautomaten van deze vernieuwde software te kunnen voorzien. Uiteraard ontvangt u vroegtijdig informatie van deze overgang.
Heeft u nu al buitenlandse consumenten?
Via Worldline is het nu al mogelijk om buitenlandse consumenten van dienst te zijn met Debit Mastercard. U kunt deze betalingen ontvangen via onze reguliere creditcard service, waarover een vast percentage van het gepinde bedrag wordt betaald. Neem contact op via uw accountmanager of via het formulier.
Online conversie28-04-2021
Waarom wordt een transactie niet voltooid?
Wanneer we kijken naar de online conversieratio, oftewel het percentage bezoekers dat een betalende klant wordt, dan is er vaak nog winst te behalen en ruimte voor een bedrijf om te groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatste stap in het betaalproces, dat is één of de vijf transacties!
Bij het betalen met een pinpas of creditcard in de winkel of online, wordt de transactie binnen enkele seconde afgehandeld. Een soepele en snelle checkout is onderdeel van een succesvolle customer experience en draagt bij aan het verhogen van de conversie. Inzicht in het hoe het betaalproces werkt kan u voordelen opleveren in het voorkomen van storingen, kosten verlagen en een eenvoudigere administratie. Benieuwd naar wat er gebeurt zodra de klant akkoord geeft voor de betaling op de pinautomaat of op de online betaalpagina?
Tegenwoordig volgen ontwikkelingen zich in een hoog tempo op en wat vandaag een innovatie is kan morgen achterhaald zijn. Een roadmap van de toekomst ligt dan ook niet klaar, dus hoe kunt u succesvol navigeren door de toekomst van betalen?