Worldline / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2021 /

Trends voor de Fashion & Beauty retailer

Trends voor de Fashion & Beauty retailer

Wat zijn de trends voor de Fashion & Beauty retailer post-COVID?

Door corona is de consument (noodgedwongen) massaal online gaan shoppen. Ook consumenten die voorheen de voorkeur gaven aan de fysieke winkel, hebben het gemak van online shoppen ontdekt. Volgens experts is hiermee een definitieve verandering van het consumentengedrag ingezet. Dit biedt een grote uitdaging voor de Fashion & Beauty retailer.  Deze groep retailers is sterk afhankelijk van de fysieke winkel voor het realiseren van de omzet. De Fashion & Beauty retailer wordt nu uitgedaagd om de verkoopstrategie onder de loep te nemen en te bepalen hoe hij nu en in de toekomst relevant blijft voor de consument. We hebben een aantal trends voor de Fashion & Beauty branche post-corona op een rijtje gezet.

Versnelde introductie van digitale innovatie

Corona en de daar uit voortkomende crisis hebben als accelerator gewerkt voor een versnelde introductie van digitale innovatie. De klant is gewend geraakt om online te shoppen. Om hen toch de fysieke winkelbeleving te bieden kan deze online worden nagebootst. Het is bijvoorbeeld mogelijk om make-up producten online virtueel te proberen of een online huidscan met een persoonlijk virtueel advies aan te bieden. Met de verschuiving naar online zal het online verkoopkanaal een belangrijker deel van de omzet gaan realiseren. 71% van de mondiale managers in de mode branche geven aan dat ze verwachten dat de online omzet met 20% of meer zal stijgen in 2021.


De verkoop via social media heeft ook een vlucht genomen. Het afgelopen jaar waren we meer dan eens te vinden op social media. Retailers hebben hier hun online strategie op aangepast door het organiseren van TikTok challenges en betaallinkjes toe te voegen aan social media advertenties.

shopping cart website

 

De toegevoegde waarde van de winkel

De klant is online en in de winkel en gebruikt de verkoopkanalen door elkaar heen. Aan een gedegen omnichannel strategie is niet meer te ontkomen. Een consistente merkbeleving over de verkoopkanalen heen zal post-covid nog meer van belang worden.  De groei van het aantal webshops in 2020 en de eerste helft van 2021 is ongekend hoog. Ten opzichte van 2019 zijn er 3.275 webwinkels die kleding verkopen bijgekomen. Dit is een stijging van 21%. De concurrentie online is ontzettend groot. Retailers die naast een webshop ook een fysieke winkel hebben, kunnen extra toegevoegde waarde bieden aan de consument. De fysieke winkel biedt de klant de mogelijkheid om producten te voelen, ruiken, ervaren. Met diensten als personal shopping en click & collect kunt u de winkelbeleving nog verder verhogen en online en offline met elkaar verbinden.

trends retail fashion

 

Het verbinden van online en offline

Worldline biedt een compleet pakket aan omnichannel betaaloplossingen. Voor het verbinden van online en offline verkoopkanalen heeft Worldline Webshop Instore Payments (WIPay) ontwikkeld. Deze dienst maakt het mogelijk om het online winkelmandje in de fysieke winkel op de pinautomaat te betalen. Zo kunt u bij personal shopping, online de order plaatsten via een tablet en gelijk op de pinautomaat laten afrekenen. Het biedt de klant meer gemak bij het betalen en voorkomt wachtrijen bij de kassa.
WIPay biedt ook een uitkomst bij het plaatsen van een webzuil in u winkel. Is een product niet op voorraad, dan kan de klant dit eenvoudig via de webzuil bestellen en gelijk op de pinautomaat afrekenen. Nee-verkopen is niet meer nodig en u creëert een extra bestelpunt in de winkel zonder extra druk op de medewerkers te leggen. De ANWB heeft een omzet stijging van 56% weten te realiseren met een webzuil in de winkel. Met een webzuil kunt u ook een veel groter productassortiment aanbieden in de winkel zonder dat het extra ruimte kost.

Naast WIPay, kan Worldline u ook ontzorgen met een internetkassa, transactieverwerking en betaalautomaten in uw omnichannel strategie. Laat uw gegevens achter voor een persoonlijk advies afgestemd op uw situatie.

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht

Waarom wordt een transactie niet voltooid?

Wanneer we kijken naar de online conversieratio, oftewel het percentage bezoekers dat een betalende klant wordt, dan is er vaak nog winst te behalen en ruimte voor een bedrijf om te groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatste stap in het betaalproces, dat is één of de vijf transacties!
Lees verder

Hoe werkt betalen in de winkel en webshop?

Bij het betalen met een pinpas of creditcard in de winkel of online, wordt de transactie binnen enkele seconde afgehandeld. Een soepele en snelle checkout is onderdeel van een succesvolle customer experience en draagt bij aan het verhogen van de conversie. Inzicht in het hoe het betaalproces werkt kan u voordelen opleveren in het voorkomen van storingen, kosten verlagen en een eenvoudigere administratie. Benieuwd naar wat er gebeurt zodra de klant akkoord geeft voor de betaling op de pinautomaat of op de online betaalpagina?
Lees verder

Alles over de betaalmogelijkheden

Sinds 10 februari is het voor niet-essentiële winkels in Nederland toegestaan om hun deuren te openen voor het afhalen van online en per telefoon of per mail bestelde producten. Naast thuisbezorgen en de webshop is dit een nieuw winkelconcept waar ook de bestel- en betaalinfrastructuur op ingericht moet worden. Benieuwd naar wat de betaalmogelijkheden bij een webshop, Click & Collect en Click & Deliver zijn?
Lees verder

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht