De klant wil graag controle hebben over het betaalproces
Ons onderzoek laat zien dat klanten graag het gevoel hebben dat ze in controle zijn over het betaalproces. Het helpt daarbij om een volledige besteloverzicht te bieden voor de klant op ‘Betalen’ klikt. Communiceer ook alle bijkomende kosten, zoals bijvoorbeeld verzendkosten, vooraf. Zo zijn er geen verrassingen voor de klant in het betaalproces.
Maak mobiel betalen eenvoudig
De mobiele telefoon speelt een centrale rol in ons leven, ook als we online shoppen. 30% van de online transacties wordt met een mobiele telefoon gedaan. Met een responsieve betaalpagina past de pagina zich automatisch aan naar het apparaat dat de klant gebruikt om te shoppen. Daardoor is de betaalpagina altijd duidelijk leesbaar op een PC, tablet en mobiele telefoon.
Kleine aanpassingen kunnen tot grote conversie winst leiden. Bij de 100 grootste webwinkels met een responsieve betaalpagina van Worldline hebben we conversie stijgingen van 7% tot wel 20% gezien.
Om het betalen op de mobiele telefoon gebruiksvriendelijker te maken kan de betaalpagina geoptimaliseerd worden door een context afhankelijke toetsenbord te bieden. Het invoeren van een kaartnummer wordt hiermee eenvoudiger door een groter numeriek toetsenbord.