1. Singles Day, Black Friday en Cyber Monday
Singles Day is op 11 november en het fenomeen is komen overwaaien uit China. De naam Singles Day is ontstaan door de vier enen in de datum. In China is Singles Day de laatste jaren uitgegroeid tot één van de drukste online winkeldagen en in Europa doen steeds meer winkels mee met campagnes en mooie aanbiedingen. Eind november staan de kortingsfestivals Black Friday en Cyber Monday op de kalender. Deze dagen zijn overgekomen uit Amerika. Black Friday valt dit jaar op 26 november en Cyber Monday op 29 november.
De drie kortingsfestivals worden dus steeds populairder in Nederland. Het zijn belangrijke momenten waarop ondernemers hun producten kunnen promoten, verkopen en nieuwe klanten kunnen bereiken. Voor de ondernemer betekent dit een extra omzet boost in het winkelseizoen. De consument profiteert van fantastische deals en ze weten 100% zeker dat de cadeaus vóór de feestdagen in huis zijn. Leer van ons eerder gepubliceerde artikel: 'Maak Black Friday nog succesvoller.'
2. Meer dan alleen korting
Denk groter dan alleen kortingen. Speel in op de wensen van klanten. Voorafgaand aan de koopfestivals gaan klanten bijvoorbeeld graag op onderzoek uit. Door het bieden van goede en relevante content en door bezoekers op tijd te informeren over de acties en aanbiedingen kunnen klanten zich goed voorbereiden. Het is een kans om de klanttevredenheid te verbeteren en om nieuwe klanten te vinden en te binden. Naast het bieden van mooie producten tegen scherpe prijzen is een prettige aankoopervaring hiervoor belangrijk.
3. Black/Cyber Week
Dagen worden een week. Wat begon als een kortingsdag op de zaterdag en maandag is inmiddels uitgegroeid tot een kortingsfestival van een week. Steeds meer winkels beginnen eerder de Black Friday en Cyber Monday aanbiedingen en acties te promoten. Daarnaast is de periode waarvoor de acties gelden niet meer gebonden aan één dag.
4. Phygital is de toekomst
De toekomst is phygital, een term die het belang aanstipt van een goede en soepele omnichannel-ervaring. Zo krijgt het digitale kanaal een fysiek verlengstuk en andersom. Fysieke winkels maken een ontwikkeling door van verkooppunt naar oriëntatiekanaal en spelen daarmee een zeer belangrijke rol richting klanten. E-commerce spelers openen fysieke winkels om in te spelen op deze behoeften en versterken daarmee hun online kanaal. De winkels fungeren vooral als eerste en tastbare kennismaking met de producten. Denk maar aan het moment wanneer u een nieuw bed wilt uitproberen of bepaalde kleding wilt passen. Het product in kwestie aankopen? Dat kan later online.
5. Vergroot het verkoopbereik en verhoog de conversie
De conversie kan eenvoudig worden verhoogd door het bieden van een ruime keuze aan betaalmethoden. Klanten betalen het liefst met hun favoriete vertrouwde betaalmiddel. Kan daarmee niet worden betaald dan breekt 54% van de klanten hun verkoop af. Met Worldline kan een betaalpagina eenvoudig worden uitgebreid met populaire lokale betaalmethoden of een achteraf betalen-opties. Zo kan Bancontact (België) en Cartes Bancaires (Frankrijk) of Klarna (achteraf betalen) eenvoudig worden toegevoegd als betaalmiddel en daarmee het verkoopbereik worden vergroot. Ook kan met Worldline de grensoverschrijdende betalingen worden geoptimaliseerd door betaalpagina’s beschikbaar te stellen in 28 talen en 149 munteenheden. Lees voor meer tips ons artikel over conversie verhogen.
Meer weten?
Wilt u meer weten over hoe u met de betaaloplossingen van Worldline uw omzet en conversie een boost geeft? Laat uw gegevens achter en één van onze experts zal contact met u opnemen om de mogelijkheden te bespreken.