Home / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2021 /

Optimaliseer de guest journey van het hotel door een frictieloze betaalervaring

Optimaliseer de guest journey van het hotel door een frictieloze betaalervaring

 

Een seamless guest journey is steeds belangrijker in de Hospitality. De gast wil een zorgeloze beleving. Die begint bij het boeken van de kamer en eindigt op het moment van weer thuiskomen en kunnen nagenieten van het verblijf. Een frictieloze betaalervaring gedurende de gehele guest journey draagt bij aan die beleving. Hoe kan het optimaliseren van de betaalprocessen in de gehele guest journey in het voordeel van zowel u als uw gast werken?

Maximaal betaalgemak voor de gast

In de hotelkamer van de toekomst wordt alles digitaal geregeld. Van het uitzoeken en boeken van een kamer, de online check-in, tot het zetten van de koffie op de kamer. Alles is gericht op maximaal gemak voor de gast. Ook het betalen moet met hetzelfde gemak gaan. Het liefst worden eenmalig de creditcard gegevens ingevoerd en worden vervolgens alle afgenomen betaalde diensten van het hotel hierop geboekt, zonder dat de gast hier tijdens het verblijf extra moeite voor hoeft te. Denk hierbij aan diensten als online check-in, fast track check-out en het afnemen van extra hoteldiensten.

Dit is vergelijkbaar met hoe we nu al betalen voor in-app aankopen op onze mobiele telefoon. Bij Apple en Samsung voer je eenmalig je creditcard gegevens in en vervolgens kun je hier alle aankopen mee doen. Het biedt de gast een vorm van gemak wanneer het betaalproces vanaf het moment van het boeken van de kamer tot aan de check-out volledig geïntegreerd is in alle hotelsystemen. Dit zorgt ervoor dat in de gehele guest journey het betalen geregeld is en de gast daar geen omkijken meer naar heeft. 

 

file

Efficiëntie voordelen voor het hotel

Het integreren van het betaalproces in alle hotelsystemen biedt wellicht nog wel meer voordelen voor het hotel dan voor de gast. Hiermee worden alle verschillende betaalstromen gecentreerd op één plek. Tevens voldoet u gelijk aan de meest recente wet- en regelgeving, omdat kaartgegevens veilig worden opgeslagen.

Dit scheelt niet alleen veel administratieve handelingen, het beperkt tevens de foutmarge op foutieve invoer van kaartgegevens. Bijkomend voordeel is dat het risico op niet betalende gasten ook verkleind wordt, omdat de kaartgegevens bekend zijn in het systeem.

Een payment gateway specifiek voor hotels

Voor het integreren van betalingen in hotelsystemen als het PMS of de kassa biedt Worldline cCredit. cCredit is een payment gateway specifiek ontwikkeld voor de hospitality. Gasten kunnen eenvoudig betalen op de wijze zoals zij dit wensen. cCredit ondersteunt betalingen via telefoon, mail, in-app payments en via een website.  Alle verschillende betaalstromen worden gecentreerd en kaartgegevens worden middels tokenizatie veilig opgeslagen. Bijkomend voordeel van tokenizatie is dat u de kaartgegevens voor vervolg betalingen kunt gebruiken zonder dat de gast de kaart hoeft te tonen.  cCredit biedt talloze betaalfunctionaliteiten als late charge en no show, reserveringen op creditcards, dynamic currency conversion en pay&table. Meerdere klanten in binnen en buitenland maken al naar volle tevredenheid gebruik van cCredit. Bekijk de pagina van cCredit voor meer informatie.

Bied uw klanten het gemak van betalen met Apple Pay in de online shop

Online bestedingen groeien al jaren onverminderd door. De manier waarop de consument online shopt verschuift wel. Het consumentenonderzoek 2020 van Shopping Tomorrow laat zien dat in 2025 de helft van alle online aankopen wordt gedaan met de mobiel. Als online ondernemer is het dus zaak om hierop in te spelen. Met de acceptatie van Apple Pay in een webshop wordt het betaalgemak voor een grote groep van de mobiele gebruikers vereenvoudigd.
Lees verder

Altijd betalingen accepteren in offline modus

In Nederland is pin veruit het meest favoriete betaalmiddel. Steeds minder mensen hebben contant geld bij zich en steeds meer winkels schakelen over naar een cashless concept. De consument in Nederland verwacht altijd en overal te kunnen betalen met de pin. Belangrijk dat u dit betaalmiddel dus te allen tijde kunt aanbieden. Ook wanneer de betaalautomaat tijdelijk geen verbinding heeft, bijvoorbeeld door netwerkproblemen. 
Lees verder

Hoe de bouwmarkt haar klant laat ‘doe-het-zelven’ aan de kassa

Het gebruik van de zelfscankassa en bestelzuilen wordt steeds populairder. Gezien de huidige tijd waarin we leven, wordt de mogelijkheid om zelfstandig te kunnen afrekenen nog eens extra aangemoedigd.
Lees verder

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht