Mobiele betalingen de snelst groeiende betaalmethoden
Mobiele betalingen de snelst groeiende betaalmethoden
Contactloos betalen met de bankkaart is inmiddels gebruikelijk in Nederland en heeft de weg vrij gemaakt voor een snelle opmars van mobiele betalingen met een telefoon of wearable. Mobiel betalen is de snelst groeiende betaalmethode van het moment.
Of het nu met één klik, vingerafdruk, gezichtsherkenning of mobiel is: het nieuwe digitale landschap is gebaseerd op contactloze en vooral zorgeloze betalingen. Mobiele betalingen spelen in op het gebruikersgemak, snelheid en veiligheid dat gewenst is bij betalen en zijn daarmee ongekend succesvol.
De Betaalvereniging Nederland melde onlangs dat in juli 2021 ruim 15% van de betalingen aan de kassa zonder pas werd gedaan. Een jaar geleden werd 10% van alle pintransacties met een mobiele telefoon of wearable gedaan. De snelle groei wordt met name toegeschreven aan de invoering van de mobile wallets, zoals Apple Pay en Google Pay.
Mobile wallets
In 2019 waren er 2.3 miljard gebruikers van mobile wallets. Naar verwachting zal dit aantal oplopen naar 4 miljard in 2024. Mobile wallets brengen de online en offline wereld samen en bieden ongekend gebruikersgemak voor de consument en een schat aan data voor de retailer. Verwachting is dan ook dat steeds meer retailers zullen inspringen op deze trend en ook met een eigen mobile wallet zullen komen. Naast schat aan data biedt het ook kansen voor loyalty en een meer persoonlijke benadering van de klant door kortingscoupons en push berichten met aanbevelingen.
In een shoppingwereld waar de online en offline verkoopkanalen steeds meer door elkaar heen gaan lopen en de mobiele telefoon de gemene deler is, kan het accepteren van mobiele betalingen niet meer achterblijven.
De betaaloplossingen van Worldline ondersteunen de acceptatie van verschillende mobile wallets. Wilt advies over welke mobile wallets voor u interessant kunnen zijn? Laat u gegevens achter en wij nemen contact met u op.
Hoe ziet de toekomst van betalen eruit?
Op deze vraag geven experts tijdens het jaarlijkse Shopping Tomorrow event antwoord. Deskundigen vanuit verschillende branches en bedrijven werpen hun licht op de toekomst van betalen. De bevindingen zijn terug te lezen in de jaarlijkse Bluepaper. Afgelopen jaar organiseerde Worldine tevens een online inspiratiesessie waarin een aantal concrete user-cases werden gepresenteerd.
Om ondernemers optimaal te laten profiteren van de kansen van de veranderende betaalomgeving, heeft de expertgroep Future of Payments zich gericht op de belangrijkste ontwikkelingen in betalen in de komende vijf jaar. Daarbij heeft de groep ervoor gekozen te focussen op drie thema’s die de betaaldynamiek in hun ogen het sterkst zullen beïnvloeden: frictieloze betalingen, loyaliteitsprogramma’s en mobiele wallets. Onderstaand een beknopte versie, de volledige Bluepaper en nog vele andere meer interessante onderwerpen zijn terug te vinden op de site van Shopping Tomorrow.
Onze oplossingen
Betaalautomaten
Vertrouwd, snel en veilig betalingen accepteren.
Meer info ›
Creditkaart acceptatie
Voordelig pin- en creditbetalingen accepteren.
Meer info ›
Online betalingen
Accepteer iDEAL, VISA, Mastercard en nog 150 betaalmethode.
Meer info ›
Nieuws
Online conversie28-04-2021
Waarom wordt een transactie niet voltooid?
Wanneer we kijken naar de online conversieratio, oftewel het percentage bezoekers dat een betalende klant wordt, dan is er vaak nog winst te behalen en ruimte voor een bedrijf om te groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatste stap in het betaalproces, dat is één of de vijf transacties!
Bij het betalen met een pinpas of creditcard in de winkel of online, wordt de transactie binnen enkele seconde afgehandeld. Een soepele en snelle checkout is onderdeel van een succesvolle customer experience en draagt bij aan het verhogen van de conversie. Inzicht in het hoe het betaalproces werkt kan u voordelen opleveren in het voorkomen van storingen, kosten verlagen en een eenvoudigere administratie. Benieuwd naar wat er gebeurt zodra de klant akkoord geeft voor de betaling op de pinautomaat of op de online betaalpagina?
Sinds 10 februari is het voor niet-essentiële winkels in Nederland toegestaan om hun deuren te openen voor het afhalen van online en per telefoon of per mail bestelde producten. Naast thuisbezorgen en de webshop is dit een nieuw winkelconcept waar ook de bestel- en betaalinfrastructuur op ingericht moet worden. Benieuwd naar wat de betaalmogelijkheden bij een webshop, Click & Collect en Click & Deliver zijn?