Nederlanders winkelen graag online. Als ondernemer wilt u natuurlijk dat iedereen die in uw online winkel komt een optimale winkelervaring heeft. Een belangrijk onderdeel van de winkelervaring is hoe uw klanten kunnen betalen in uw webwinkel. Met de “Betaal later” optie van Klarna wordt betalen voor meer klanten eenvoudig gemaakt. Naast de extra service die u biedt voldoet u ook gelijk aan een wettelijke verplichting door klanten de keuze te geven om achteraf te betalen.
Vergroot uw verkoopbereik met Klarna
In Nederland is betalen via iDeal de populairste keuze, maar achteraf betalen wint de afgelopen jaren aan populariteit. Het bieden van meer betaalmethoden heeft een positief effect op de conversie. Met de ‘Betaal later’ optie van Klarna hebben klanten de mogelijkheid om tot en met 30 dagen na de aankoop te betalen. Ze hoeven niet direct te betalen en dat geeft meer rust waardoor klanten eerder overgaan tot een aankoop. De winker krijgt altijd en direct betaald. Met de acceptatie van Klarna wordt de flexibiliteit van uw check-out vergroot.
Sinds maart 2021 heeft Klarna wereldwijd 90 miljoen gebruikers die goed zijn voor 1 miljoen transacties per dag. Shoppers die gewend zijn aan Klarna gaan vaak op zoek naar winkels die Klarna aanbieden. Worldline is een officiële partner van Klarna. We hebben een gratis plug-in ontwikkeld om eenvoudig Klarna betalingen te accepteren in uw webshop. In samenwerking met Klarna bieden we u en uw klanten een optimale en flexibele check-out.
Voldoe eenvoudig aan de wettelijke verplichting
Als webwinkelier mag u de klant niet verplichten om direct het hele bedrag te betalen. Het is wettelijk verplicht dat de klant minimaal 50% achteraf kan betalen, waarbij de klant wel 50% vooraf betaalt. Omdat dit best een gedoe kan zijn voor webwinkels kan er minimaal één mogelijkheid tot achteraf betalen worden aangeboden. Het aanbieden van Klarna is daarmee een eenvoudige manier om aan de wettelijke verplichting te voldoen.
Meer weten?
Wilt u meer weten over hoe u met de online betaaloplossingen van Worldline uw omzet en conversie een boost geeft? Laat uw gegevens achter en één van onze experts zal contact met u opnemen om de mogelijkheden te bespreken.
Online conversie28-04-2021
Waarom wordt een transactie niet voltooid?
Wanneer we kijken naar de online conversieratio, oftewel het percentage bezoekers dat een betalende klant wordt, dan is er vaak nog winst te behalen en ruimte voor een bedrijf om te groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatste stap in het betaalproces, dat is één of de vijf transacties!
Bij het betalen met een pinpas of creditcard in de winkel of online, wordt de transactie binnen enkele seconde afgehandeld. Een soepele en snelle checkout is onderdeel van een succesvolle customer experience en draagt bij aan het verhogen van de conversie. Inzicht in het hoe het betaalproces werkt kan u voordelen opleveren in het voorkomen van storingen, kosten verlagen en een eenvoudigere administratie. Benieuwd naar wat er gebeurt zodra de klant akkoord geeft voor de betaling op de pinautomaat of op de online betaalpagina?
Sinds 10 februari is het voor niet-essentiële winkels in Nederland toegestaan om hun deuren te openen voor het afhalen van online en per telefoon of per mail bestelde producten. Naast thuisbezorgen en de webshop is dit een nieuw winkelconcept waar ook de bestel- en betaalinfrastructuur op ingericht moet worden. Benieuwd naar wat de betaalmogelijkheden bij een webshop, Click & Collect en Click & Deliver zijn?