In Nederland zijn de ondernemers vrijwel allemaal bekend met de meest populaire betaalmethoden iDEAL, creditcards en PayPal. Achteraf betalen wordt steeds populairder en is ook voor uw als ondernemer extra aantrekkelijk.
Maar liefst 41% van de Nederlandse consumenten maakt gebruik van online achteraf betalen. Achteraf betalen vervangt daarmee veelal betaalmethodes als acceptgiro, direct debit en bankoverschrijvingen.
Achteraf betalen is vooral populair in de sectoren mode, lifestyle, gezondheid, voeding, entertainment en elektronica. Het comfort dat achteraf betalen biedt zorgt voor een enorme commerciële boost: conversieverhoging van 30%, zeker 10% hogere orderwaarde en frequent terugkerende klanten.
Klarna is de sterkst groeiende achteraf betaalmethode in Nederland. Ook in andere landen zoals Duitsland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk biedt Klarna een goed bereik onder consumenten en draagt de zekerheid van achteraf betalen bij aan de acceptatie van uw webshop.
Worldline heeft Klarna geactiveerd in de Ingenico internetkassa. De gebruikers van de Klarna-wallet kunnen zodoende optimaal gebruik maken van hun favoriete betaalmethode. De gehele betaalstroom is uiteraard vriendelijk gemaakt voor het gebruik op de mobiele telefoon. Het design van de checkout is zelfs herkenbaar te maken in uw eigen huisstijl.
Extra voordelen voor ondernemers
Naast het gemak voor de consument biedt Klarna een aantal extra aantrekkelijke voordelen voor ondernemers.
Om te beginnen neemt Klarna het volledige krediet- en frauderisico voor haar rekening. In 99% van de aankopen verloopt dit tot volle tevreden van de consumenten. Dit biedt u zekerheid een klantvriendelijk gevoel.
Uw webshop kan worden toegevoegd aan de Klarna winkelbrowser. Zo kunnen Klarna gebruikers zien waar zij hun favoriete betaalmethode kunnen gebruiken. De ervaring leert dat dit vooral veel nieuwe klanten kan opleveren.
Wilt u ook profiteren van de voordelen van achteraf betalen met Klarna? Laat dat uw gegevens achter en neem contact met ons op.
Wanneer we kijken naar de online conversieratio, oftewel het percentage bezoekers dat een betalende klant wordt, dan is er vaak nog winst te behalen en ruimte voor een bedrijf om te groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatste stap in het betaalproces, dat is één of de vijf transacties!
Bij het betalen met een pinpas of creditcard in de winkel of online, wordt de transactie binnen enkele seconde afgehandeld. Een soepele en snelle checkout is onderdeel van een succesvolle customer experience en draagt bij aan het verhogen van de conversie. Inzicht in het hoe het betaalproces werkt kan u voordelen opleveren in het voorkomen van storingen, kosten verlagen en een eenvoudigere administratie. Benieuwd naar wat er gebeurt zodra de klant akkoord geeft voor de betaling op de pinautomaat of op de online betaalpagina?
Sinds 10 februari is het voor niet-essentiële winkels in Nederland toegestaan om hun deuren te openen voor het afhalen van online en per telefoon of per mail bestelde producten. Naast thuisbezorgen en de webshop is dit een nieuw winkelconcept waar ook de bestel- en betaalinfrastructuur op ingericht moet worden. Benieuwd naar wat de betaalmogelijkheden bij een webshop, Click & Collect en Click & Deliver zijn?