Nu winkelen op afspraak verleden tijd is en de terrassen weer open zijn kunnen winkeliers opgelucht adem halen. Wat duidelijk is geworden na een jaar lockdown, thuiswerken en online shoppen is dat het winkelgedrag van consumenten ingrijpend is veranderd.
Uit onderzoek blijkt dat de Nederlander de fysieke winkelstraat heeft gemist. Het grote voordeel van een fysieke winkel is de mogelijkheid om iets te voelen, te bekijken of te proberen in de winkel. Door corona zijn de wensen en verwachtingen van klanten wel veranderd. Ze zijn minder geduldig, omdat ze gewend zijn aan het gemak en de toegankelijkheid van online winkelen. De winkelbeleving van de klant in de winkel zal hierdoor steeds belangrijker worden om onderscheidend te zijn ten opzichte van online winkelen. Prijs alleen is hierbij niet meer doorslaggevend. Voor de klant omvat de winkelbeleving alles van de prijs, de kwaliteit, de inrichting van de winkel en de service tot het betaalgemak.
De kracht van transactiegegevens gebruiken
Door het inzetten van data wordt veel geleerd over het gedrag en de beleving van klanten. Worldline heeft hiervoor pAyview ontwikkeld. Met pAyview krijgt de ondernemer inzicht in alle transactiegegevens van alle verkooppunten. Betalingen, retouren, etc. zijn inzichtelijk per verkooppunt. Daardoor is het mogelijk om succesvolle verkooppunten te onderscheiden, de retouren te monitoren, in te spelen op populaire betaalmethoden en nauwkeurigere voorspellingen te doen van toekomstige verkoopactiviteiten. Dankzij deze data kunnen pieken beter worden voorspeld zodat de ondernemer meer tijd heeft en zich kan richten op het verbeteren van de klantbeleving.
Meer informatie
Lees onze pAyview leaflet om meer te weten te komen over de mogelijkheden van deze applicatie.
Bent u benieuwd hoe u wij u kunnen helpen uw betalingsverkeer verder te professionaliseren met onze oplossingen? Laat uw gegevens achter en één van onze experts neemt contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.
Online conversie28-04-2021
Waarom wordt een transactie niet voltooid?
Wanneer we kijken naar de online conversieratio, oftewel het percentage bezoekers dat een betalende klant wordt, dan is er vaak nog winst te behalen en ruimte voor een bedrijf om te groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatste stap in het betaalproces, dat is één of de vijf transacties!
Bij het betalen met een pinpas of creditcard in de winkel of online, wordt de transactie binnen enkele seconde afgehandeld. Een soepele en snelle checkout is onderdeel van een succesvolle customer experience en draagt bij aan het verhogen van de conversie. Inzicht in het hoe het betaalproces werkt kan u voordelen opleveren in het voorkomen van storingen, kosten verlagen en een eenvoudigere administratie. Benieuwd naar wat er gebeurt zodra de klant akkoord geeft voor de betaling op de pinautomaat of op de online betaalpagina?
Sinds 10 februari is het voor niet-essentiële winkels in Nederland toegestaan om hun deuren te openen voor het afhalen van online en per telefoon of per mail bestelde producten. Naast thuisbezorgen en de webshop is dit een nieuw winkelconcept waar ook de bestel- en betaalinfrastructuur op ingericht moet worden. Benieuwd naar wat de betaalmogelijkheden bij een webshop, Click & Collect en Click & Deliver zijn?