Home / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2021 /

Wat gebeurt er als de klant op ‘betalen’ klikt?

Wat gebeurt er als de klant op ‘betalen’ klikt?

Dagelijks maken miljoen consumenten succesvol gebruik van online betalingen bij weer duizenden ondernemers. In de gehele klantreis is betalen een klein maar essentieel onderdeel en is het niet altijd duidelijk hoe een payment service precies werkt. Weet u hoe geld door de ether gaat?

Om een transactie binnen paar seconde te doen slagen werken een groot aantal partijen om het geld dat wordt betaald snel en veilig te versturen. Met bekendheid over de werkwijze van een betalingsverwerker kan een betere customer experience worden ontwikkeld en bij een probleem op het juiste moment worden ingegrepen. Het zorgt voor minder storing in het point of sale en lagere kosten.

hoe werkt online betalen?

De acquirer ontvangt betaalverzoek

De acquirer ontvangt het betaalverzoek van de payment gateway en verzendt de transactie via het card network naar de uitgever of issuing bank. De issuing bank keurt de transactie goed en stuurt de verkoopprijs naar de acquirer.

hoe werkt betalen?

Afschrijving rekening klant

Vervolgens wordt de verkoopprijs afgeschreven van de rekening van de klant. Deze prijs wordt vermeld op het account van de ondernemer.

 

De klant drukt op betalen

Als de klant op ‘betalen’ klikt, wordt hij doorgeleid naar de betaalpagina. De betaalpagina maakt dan verbinding met de payment gateway, die een betaalverzoek aanmaakt en dat naar de acquirer stuurt.

hoe werkt acquirer?

De acquirer betaalt bedrag

De acquirer betaalt dit bedrag, min de vooraf met de ondernemer overeengekomen servicekosten, aan de ondernemer. Ondertussen betaalt de acquirer de ‘scheme fees’ van het card network en de ‘interchange fees’ van de issuing bank.

online betalen | worldline
wat gebeurt er als er online wordt betaald?

De hierboven getoonde instellingen zijn betrokken in het betaalproces: de issuing bank, de payment gateway, de acquiring banks, de diverse payment methods, enz.

In traditionele modellen zou u een contract met elke partij sluiten en rechtstreeks meerdere payment methods integreren. Daardoor zou u met meerdere rapportageformats te maken hebben, meerdere betaalvoorwaarden in uw boekhouding moeten beheren en bij problemen met meerdere personen contact moeten opnemen.

Met het Worldline full service-aanbod maken we het u makkelijk door u een alles-in-één-payment method of betaaloplossing te bieden – en één contactpersoon die u helpt met de groei van uw bedrijf.

Waarom wordt een transactie niet voltooid?

Wanneer we kijken naar de online conversieratio, oftewel het percentage bezoekers dat een betalende klant wordt, dan is er vaak nog winst te behalen en ruimte voor een bedrijf om te groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatste stap in het betaalproces, dat is één of de vijf transacties!
Lees verder

Hoe werkt betalen in de winkel en webshop?

Bij het betalen met een pinpas of creditcard in de winkel of online, wordt de transactie binnen enkele seconde afgehandeld. Een soepele en snelle checkout is onderdeel van een succesvolle customer experience en draagt bij aan het verhogen van de conversie. Inzicht in het hoe het betaalproces werkt kan u voordelen opleveren in het voorkomen van storingen, kosten verlagen en een eenvoudigere administratie. Benieuwd naar wat er gebeurt zodra de klant akkoord geeft voor de betaling op de pinautomaat of op de online betaalpagina?
Lees verder

Navigating Digital Payments

Tegenwoordig volgen ontwikkelingen zich in een hoog tempo op en wat vandaag een innovatie is kan morgen achterhaald zijn. Een roadmap van de toekomst ligt dan ook niet klaar, dus hoe kunt u succesvol navigeren door de toekomst van betalen?
Lees verder

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht