Home / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2021 /

Click & Collect en Click & Deliver.

Click & Collect en Click & Deliver.

Sinds 10 februari is het voor niet-essentiële winkels in Nederland toegestaan om hun deuren te openen voor het afhalen van online en per telefoon of per mail bestelde producten. Naast thuisbezorgen en de webshop is dit een nieuw winkelconcept waar ook de bestel- en betaalinfrastructuur op ingericht moet worden. Benieuwd naar wat de betaalmogelijkheden bij een webshop, Click & Collect en Click & Deliver zijn?

 

Betalen in een webshop

Net zoals u een kassa en betaalautomaat in de winkel heeft staan, is voor een webshop een digitale kassa nodig. Bij een webshop wordt dit een internetkassa genoemd. De internetkassa voorziet in een betaalpagina waar de klant de gewenste betaalmethode kiest om af te rekenen. Bij het kiezen van de betaalmethode is het belangrijk om te bepalen wie uw klant is en wat diens gewenste betaalmethode is. In Nederland is iDeal veruit de populairste betaalmethode, gevolgd door Creditcard en Paypal. Heeft u ook veel Belgische klanten? Dan kan het lonen om ook Bancontact toe te voegen. Veel Duitse shoppers geven naast Paypal ook de voorkeur aan Klarna of Sofort als betaalmethode. Het bieden van de juiste betaalmethodes en een frictieloze checkout verhogen de conversie van uw webshop.

Een internetkassa en de betaalmethodes worden aangeboden door een Payment Service Provider (PSP). Uw webshopbouwer kan de internetkassa vaak middels een plug-in met de webshopsoftware integreren.

click en collect

Betalen bij Click & Collect en Click & Deliver

Bij Click & Collect en Click & Deliver zijn er twee verschillende wijzen waarop uw klanten eenvoudig bij u kunnen betalen. Ten eerste via het sturen van een betaallink. Hiervoor heeft u geen webshop nodig. De betaallink kan eenvoudig per mail, whatsapp of social media verstuurd worden. Heeft u al wel een webshop, dan kunt u deze vaak uitbreiden met een module voor het versturen van een betaallink.

Zo kunt u ook klanten bedienen die uw webshop niet bereiken of klanten met een gevulde boodschappenmand verleiden om tot bestellen over te gaan.

De klant komt via de betaallink op een betaalpagina waar hij vervolgens met de gewenste online betaalmethode kan betalen. Het voordeel van een betaallink is dat het voor zowel u als uw klant heel eenvoudig werkt en veilig op afstand betaald kan worden Bovendien geeft dit een voordeel dat u niet blijft zitten met onbetaalde bestellingen, omdat u de betaling vaak vooraf aan het afhalen of thuisbezorgen van de bestelling al binnen heeft.

De tweede betaalmethode is een mobiele betaalautomaat. Een mobiele betaalautomaat kunt u meenemen naar waar de klant is. Dit kan bij u voor de winkeldeur zijn, maar ook bij de voordeur van de klant thuis of straks tijdens een beurs. Klanten geven vaak de voorkeur aan pinnen, omdat dit een vertrouwde wijze van betalen is. Volgens de Thuiswinkel monitor van 2019 werd 5% van de online bestedingen die werden afgehaald of thuisbezorgd uiteindelijk fysiek met de pin betaald. 

click en deliver

Voorbereid op de toekomst

Investeert u nu in bovenstaande betaaloplossingen dan kunt u hier ook post-corona gebruik van blijven maken.

De versmelting van de verschillende verkoopkanalen is al langer gaande en corona heeft deze trend versneld. Click & Collect en webshop bestellingen vanuit de winkel op een tablet of kiosk waren al in opkomst en zullen naar verwachting permanent aanwezig blijven in het retail landschap. Door nu te investeren bereidt u zich dus ook voor op de toekomst.

Met het uitgebreide productportfolio van Worldline is de betaalinfrastructuur voor de verschillende verkoopkanalen eenvoudig in te regelen. Wij adviseren u graag over wat voor u de beste betaaloplossing is. Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

Advies op maat

Vul hieronder uw gegevens in en we nemen z.s.m. contact op.

  •  
  •  


  •  
  •  
  •  
  •  
     
  • Bied uw klanten het gemak van betalen met Apple Pay in de online shop

    Online bestedingen groeien al jaren onverminderd door. De manier waarop de consument online shopt verschuift wel. Het consumentenonderzoek 2020 van Shopping Tomorrow laat zien dat in 2025 de helft van alle online aankopen wordt gedaan met de mobiel. Als online ondernemer is het dus zaak om hierop in te spelen. Met de acceptatie van Apple Pay in een webshop wordt het betaalgemak voor een grote groep van de mobiele gebruikers vereenvoudigd.
    Lees verder

    Altijd betalingen accepteren in offline modus

    In Nederland is pin veruit het meest favoriete betaalmiddel. Steeds minder mensen hebben contant geld bij zich en steeds meer winkels schakelen over naar een cashless concept. De consument in Nederland verwacht altijd en overal te kunnen betalen met de pin. Belangrijk dat u dit betaalmiddel dus te allen tijde kunt aanbieden. Ook wanneer de betaalautomaat tijdelijk geen verbinding heeft, bijvoorbeeld door netwerkproblemen. 
    Lees verder

    Hoe de bouwmarkt haar klant laat ‘doe-het-zelven’ aan de kassa

    Het gebruik van de zelfscankassa en bestelzuilen wordt steeds populairder. Gezien de huidige tijd waarin we leven, wordt de mogelijkheid om zelfstandig te kunnen afrekenen nog eens extra aangemoedigd.
    Lees verder

    call center employees

     

     

    cards icon

    Advies op maat

    Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

    Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

    +31 (0)88 - 765 70 10

    Stuur een bericht