Cadeaukaarten zijn een geliefd cadeau om te geven en te krijgen. Onderzoek toont aan dat de cadeaukaart voor veel consumenten behoort tot hun favoriete geschenk, ze vragen er zelfs specifiek om. Met als hoogtepunt de kerstperiode: inmiddels is voor 52% van de werknemers een cadeaukaart het favoriete eindejaarsgeschenk.
In ons land wordt jaarlijks naar schatting ter waarde van € 1,5 miljard aan cadeaukaarten gekocht. Logischerwijs zijn er afgelopen jaar duidelijke verschillen te zien ten opzichte van voorgaande jaren, waarbij met name webshops het vaak extra goed deden.
Nog wat leuke giftcard cijfers op een rij:
Consumenten besteden gemiddeld €75 per jaar aan cadeaukaarten
66% van de consumenten geeft liever een cadeaukaart dan geld
41% van de ontvangers besteedt meer dan de waarde van de cadeaukaart (met een gemiddelde overbesteding van €34,70)
Het gemiddelde bedrag van een cadeaukaart is €25
Voor online acceptatie van cadeaukaarten heeft Worldline al jarenlang een koppeling met Intersolve. Deze is recent in een modern jasje gegoten, conform de nieuwste standaarden en met mooie extra features. Klanten kunnen niet alleen de bekende cadeaukaart merken aanvaarden, maar ook hun eigen cadeaukaart aanbieden om zo klantloyaliteit en hun brand imago te versterken.
Heeft u geen webshop en wilt u in uw de winkel, kapsalon of horecazaak ook een cadeaukaart uitgeven? Worldline biedt de mogelijkheid om uw eigen cadeaukaart eenvoudig uit te geven en te accepteren via uw betaalautomaat. Hiermee stimuleert u extra aankopen en kunnen nieuwe klanten kennis maken met uw zaak. Gemakkelijk, veilig en zonder hoge opstartkosten.
Interesse in het uitgeven en accepteren van cadeaukaarten? Laat u gegevens achter en wij nemen contact met u op.
Online conversie28-04-2021
Waarom wordt een transactie niet voltooid?
Wanneer we kijken naar de online conversieratio, oftewel het percentage bezoekers dat een betalende klant wordt, dan is er vaak nog winst te behalen en ruimte voor een bedrijf om te groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatste stap in het betaalproces, dat is één of de vijf transacties!
Bij het betalen met een pinpas of creditcard in de winkel of online, wordt de transactie binnen enkele seconde afgehandeld. Een soepele en snelle checkout is onderdeel van een succesvolle customer experience en draagt bij aan het verhogen van de conversie. Inzicht in het hoe het betaalproces werkt kan u voordelen opleveren in het voorkomen van storingen, kosten verlagen en een eenvoudigere administratie. Benieuwd naar wat er gebeurt zodra de klant akkoord geeft voor de betaling op de pinautomaat of op de online betaalpagina?
Sinds 10 februari is het voor niet-essentiële winkels in Nederland toegestaan om hun deuren te openen voor het afhalen van online en per telefoon of per mail bestelde producten. Naast thuisbezorgen en de webshop is dit een nieuw winkelconcept waar ook de bestel- en betaalinfrastructuur op ingericht moet worden. Benieuwd naar wat de betaalmogelijkheden bij een webshop, Click & Collect en Click & Deliver zijn?