Home / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2021 /

De voordelen van het betalingsverkeer via één partij

De voordelen van het betalingsverkeer via één partij

De wereld van retail is dynamisch en veranderlijk, zo is de telefoon inmiddels onze portemonnee, oriëntatiekanaal en aankoopkanaal geworden en is contactloos betalen de norm. Daarbij heeft, door de coronacrises, de verschuiving van offline naar online een extra push gekregen. De fysieke winkel blijft erg belangrijk voor shoppers alleen is omnichannel winkelen de standaard geworden. De meeste klantreizen beginnen online en de ondernemer kan niet meer zonder een online strategie. Hoe blijft u als ondernemer inspelen op de winkel- en betaaltrends en richt u het betalingsverkeer tegelijk eenvoudig en efficiënt in. Door het betalingsverkeer efficiënt in te richten ontstaan er mogelijkheden om de administratieve complexiteit te verminderen, kosten te verlagen en processen te verbeteren. Tegelijkertijd heeft u meer inzicht in klantdata en betaaltrends zodat hier beter op kan worden ingespeeld en de winkelbeleving van klanten kan worden verbeterd met meer betaalgemak. 

Minder complexiteit, minder kosten

De complexiteit van het betalingsverkeer en de administratie verminderen is mogelijk door alle betalingen van alle verkoopkanalen en verkooppunten te laten verwerken via één partij. Samenwerken met een partij die het volledige betalingsverkeer ondersteunt levert veel voordelen op. De transacties in de winkel en online in één geconsolideerd rapport geven een overzichtelijke beeld en verstrekken belangrijke gegevens over de organisatie, veel efficiënter en eenvoudiger dan afzonderlijke rapporten uit verschillende bronnen.  Ook kunnen bijvoorbeeld retourprocessen beter worden ingericht doordat de verkoopkanalen verbonden zijn, waardoor online verkopen eenvoudig in de winkel kunnen worden teruggebracht en andersom. Handig voor de ondernemer en de klant. 

mobiel betalen pinnen

De kracht van data

Het betalingsverkeer moet een betrouwbare en constante factor zijn, waarmee direct kan worden ingespeeld op nieuwe ontwikkelingen. Door het inzetten van data wordt veel duidelijk over het klantgedrag en kan er beter worden ingespeeld op de wensen en behoeften van klanten. Door de gegevens, zoals betalingen, betaalmethodes en retouren, van alle verkooppunten te analyseren is het mogelijk om succesvolle verkooppunten te onderscheiden, de retouren beter te monitoren, in te spelen op populaire betaalmethoden en nauwkeuriger marketingactiviteiten te plannen.

Meer mogelijkheden voor omzetgroei

Door het betalingsverkeer goed in te richten wordt de klant nog meer centraal gesteld waardoor de klantbeleving verbeterd. Betalen hoort snel, veilig en efficiënt te zijn voor de klant, dit draagt bij aan een positieve winkelbeleving. Zo kunt u kunt met  Webshop Instore Payments het webshopassortiment ook aanbieden in uw winkel. Ook ontstaat er steeds meer vraag naar het contactloos ophalen, waarbij producten via een webshop worden betaald en in een fysieke winkel opgehaald kunnen worden. Dit zorgt voor een veilig gevoel van winkelen bij de klanten. De betalingsmogelijkheden die u uw klanten biedt, dragen  ook bij aan de uitstraling van uw onderneming en uw merk. Denk daarbij aan het betalen via een QR code, het betalen in eigen valuta of door het uitgeven van  een eigen cadeaukaart. Met het versmelten van de verkoopkanalen en het toevoegen van nieuwe betaalmethoden ontstaan er nieuwe mogelijkheden om de omzet verhogen en de conversie te verbeteren.

Meer weten over de mogelijkheden

Worldline biedt het breedste assortiment betaaloplossingen en diensten voor alle verkoopkanalen. Wij zorgen ervoor dat u alles in huis heeft om de allerbeste klantervaring te creëren. Via Worldline heeft u altijd toegang tot de meest geavanceerde en betrouwbare betaalsystemen. Daardoor kunt u uw klanten betaalgemak en efficiency van het hoogste niveau bieden, zonder dat u er zelf naar hoeft om te kijken. Laat hier uw gegevens achter en één van onze expert neemt contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht

Waarom wordt een transactie niet voltooid?

Wanneer we kijken naar de online conversieratio, oftewel het percentage bezoekers dat een betalende klant wordt, dan is er vaak nog winst te behalen en ruimte voor een bedrijf om te groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatste stap in het betaalproces, dat is één of de vijf transacties!
Lees verder

Hoe werkt betalen in de winkel en webshop?

Bij het betalen met een pinpas of creditcard in de winkel of online, wordt de transactie binnen enkele seconde afgehandeld. Een soepele en snelle checkout is onderdeel van een succesvolle customer experience en draagt bij aan het verhogen van de conversie. Inzicht in het hoe het betaalproces werkt kan u voordelen opleveren in het voorkomen van storingen, kosten verlagen en een eenvoudigere administratie. Benieuwd naar wat er gebeurt zodra de klant akkoord geeft voor de betaling op de pinautomaat of op de online betaalpagina?
Lees verder

Alles over de betaalmogelijkheden

Sinds 10 februari is het voor niet-essentiële winkels in Nederland toegestaan om hun deuren te openen voor het afhalen van online en per telefoon of per mail bestelde producten. Naast thuisbezorgen en de webshop is dit een nieuw winkelconcept waar ook de bestel- en betaalinfrastructuur op ingericht moet worden. Benieuwd naar wat de betaalmogelijkheden bij een webshop, Click & Collect en Click & Deliver zijn?
Lees verder

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht