Home / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2020 /

Geef uw omzet een boost tijdens de kortingsfestivals Black Friday en Cyber Monday

Geef uw omzet een boost tijdens de kortingsfestivals Black Friday en Cyber Monday

Hoewel veel consumenten denken dat december de drukste maand van het jaar is, weten (online) ondernemers dat de koopgekte al begint in november. Aan het eind van deze maand staan de kortingsfestivals Black Friday en Cyber Monday voor de deur. Deze twee kortingsdagen zijn komen overwaaien vanuit Amerika en winnen wereldwijd aan populariteit, ook in Nederland.

Black Friday is de dag na Thanksgiving Day en valt dit jaar op 27 november en Cyber Monday valt dit jaar op 30 november. Amerikanen hebben de dag na Thankgsiving Day vaak vrij en traditioneel wordt deze dag gebruikt om kerstinkopen te doen. Cyber Monday is van oorsprong de online tegenhanger van Black Friday en dus vooral gericht op online shoppers. Met het versmelten van de verkoopkanalen is de gehele periode interessant geworden voor ondernemers met een fysieke winkel en een webwinkel. 

In Nederland wordt er in deze periode ook steeds meer gestunt met kortingen in aanloop naar Sinterklaas en Kerst. Consumenten gaan op zoek naar goede aanbiedingen en unieke cadeaus die kunnen worden gekocht in de periode rondom Black Friday en Cyber Monday. Voor ondernemers bieden de kortingsdagen een mogelijkheid om extra te verkopen, meer bezoekers te bereiken en nieuwe klanten aan zich te binden. 

Meer Nederlanders kopen in rondom Black Friday en Cyber Monday

Uit cijfers van de betaalvereniging blijkt dat in 2019 in de periode rondom Black Friday en Cyber Monday 36 procent meer iDEAL-betalingen werden verwerkt ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat betekent dat er in totaal 2,5 miljoen iDEAL-transacties per dag plaatsvonden. In 2018 waren dat er in dezelfde week 1,65 miljoen per dag.

 

 

file

Een goede voorbereiding

 

Door in te spelen op Black Friday en Cyber Monday kan een ondernemer een grote groep potentiële kopers bereiken en de verkoop vlak voor de feestdagen een flinke boost geven. Consumenten beginnen weken van te voren al met zoeken naar Black Friday en Cyber Monday acties. Onderstaande tips helpen met de goede voorbereiding om de verkoop een extra impuls te geven. 

Informeer klanten op tijd en persoonlijk

Klanten zoeken van te voren welke producten en koopjes interessant zijn voor hen. Begin op tijd klanten te informeren over acties en aanbiedingen zodat zij vroeg op de hoogte zijn van de aanbiedingen en hun keuze kunnen maken.

Goede, betrouwbare en overtuigende aanbiedingen

Kom met een goede aanbieding, klanten kunnen online eenvoudig nagaan of een actie echt bijzonder is. Neem de klant serieus! 

Laat klanten altijd en overal betalen op de door hen gewenste manier

Optimaal profiteren van Black Friday en Cyber Monday begint met goede betaaloplossingen. Klanten willen eenvoudig, snel en veilig kunnen betalen met een ruime keuze uit betaalmethodes. Dit verhoogt de conversie.
Met de Saferpay online betaaloplossingen en de betaalautomaten van Worldline wordt de check-out en betalen in een (web)winkel eenvoudig en snel geregeld. Klanten hebben bovendien een ruime keuze aan betaalmogelijkheden.

 

Zorg voor snelle en transparante levertijden

Zorg voor genoeg voorraad om aan de vraag van je klanten te voldoen. Werk met goede verpakkingsmaterialen en track & trace informatie zodat klanten weten wanneer ze hun product kunnen verwachten.

Richt een goed retourbeleid in met een snelle terugbetaling

Voer een klantvriendelijk retourbeleid. Zorg voor een goede klantenservice en duidelijke informatie over annuleringsvoorwaarden, geldterugregeling en de garantie. Als deze informatie helder en eenvoudig te vinden is, verlaagt het de koopdrempel én voorkomt het klachten. Klik hier voor meer informatie over het voor komen van klachten en betwiste transacties.

Bied uw klanten het gemak van betalen met Apple Pay in de online shop

Online bestedingen groeien al jaren onverminderd door. De manier waarop de consument online shopt verschuift wel. Het consumentenonderzoek 2020 van Shopping Tomorrow laat zien dat in 2025 de helft van alle online aankopen wordt gedaan met de mobiel. Als online ondernemer is het dus zaak om hierop in te spelen. Met de acceptatie van Apple Pay in een webshop wordt het betaalgemak voor een grote groep van de mobiele gebruikers vereenvoudigd.
Lees verder

Altijd betalingen accepteren in offline modus

In Nederland is pin veruit het meest favoriete betaalmiddel. Steeds minder mensen hebben contant geld bij zich en steeds meer winkels schakelen over naar een cashless concept. De consument in Nederland verwacht altijd en overal te kunnen betalen met de pin. Belangrijk dat u dit betaalmiddel dus te allen tijde kunt aanbieden. Ook wanneer de betaalautomaat tijdelijk geen verbinding heeft, bijvoorbeeld door netwerkproblemen. 
Lees verder

Hoe de bouwmarkt haar klant laat ‘doe-het-zelven’ aan de kassa

Het gebruik van de zelfscankassa en bestelzuilen wordt steeds populairder. Gezien de huidige tijd waarin we leven, wordt de mogelijkheid om zelfstandig te kunnen afrekenen nog eens extra aangemoedigd.
Lees verder

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht