Begeleid de klant met zijn aankoop en verkort de rij bij de kassa
Begeleid de klant met zijn aankoop en verkort de rij bij de kassa
We kennen het allemaal, drukke winkelstraten op zaterdag en lange rijen voor de kassa. Voor de ondernemer een mooie verkoopdag, voor de consument levert het nog weleens frustratie op en kan het teniet doen aan een plezierige winkelervaring. Hoe gaat u dit als ondernemer tegen en zorgt u ervoor dat de klant met plezier bij u winkelt en meer omzet genereert?
We hebben al een paar keer in onze nieuwsbrief besproken dat de online winkelervaring van een klant steeds bepalender wordt voor hoe hij ook in de fysieke winkel zijn aankopen wilt doen. En dat betekent geen rijen bij de kassa, herkend worden, aanbevelingen op basis van eerdere aankopen en een soepel betaalproces.
Om deze interactieve winkelervaring aan uw klanten te kunnen bieden is een cloudbased kassa oplossing op bijvoorbeeld een tablet onontbeerlijk. In dit soort oplossing worden mogelijkheden geboden tot het centreren van klantdata over alle kanalen en filialen en integratie met back-end marketing en operationele systemen.
De verkoopmedewerker heeft daarmee alles binnen handbereik om de klant perfect te kunnen begeleiden in zijn aankoop en te voorzien in een soepel betaalproces. De klant is niet alleen geneigd meer te besteden, hij zal ook eerder terug komen naar uw zaak. Het biedt niet alleen voordelen voor de klant, maar ook voor u. Verkoopprocessen worden gestroomlijnd wat efficiëntie voordelen oplevert en kostelijke menselijke fouten elimineert. Kortom win-win!
Zelf-scan kassa's en mobiele betaalautomaten
Dit is natuurlijk niet de enige methode om aan “Que busting” (het tegen gaan van de rijen bij de kassa) te doen. De zelf-scan kassa’s die bij steeds meer grote retailers hun intrede doen zijn hier ook een voorbeeld van. Of wat dacht u van een mobiele betaalautomaat gekoppeld aan een kassa? Ook hier kunt u die rijen mee indammen. Het is zelfs mogelijk om meerdere mobiele automaten aan een kassa te koppelen die gelijktijdig gebruikt worden. Medewerkers hoeven dus niet op elkaar te wachten tot een betaalautomaat vrij is en de klant kan gelijk geholpen worden!
Om als ondernemer te kunnen excelleren in een markt die sterk aan verandering onderhevig is en waar de consument steeds veel eisender wordt biedt innovatieve technologie een antwoord om de uitdaging aan te gaan. Worldline werkt met verschillende partners samen die koppelingen hebben met onze betaaloplossingen. Wij adviseren u graag hoe u de rijen voor uw kassa kunt elimineren.
Advies op maat
Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u?
Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.
Uitgebreide hygiëne en netheid in uw zaak zijn op dit moment belangrijker dan ooit – om uw medewerkers en uw klanten te beschermen. Via de betaalautomaat vindt veelvuldig contact plaats tussen uw klanten en uw medewerkers. Voor uw veiligheid en de veiligheid van uw klanten willen wij u er daarom aan herinneren uw betaalautomaat regelmatig schoon te maken.
Belangrijke informatie omtrent Corona en onze dienstverlening
De tijd waarin we ons op dit moment bevinden is een uitdaging voor de maatschappij en de economie. Worldline volgt de ontwikkeling van de COVID-19-uitbraak al sinds het begin op de voet. Om adequaat en snel te kunnen reageren op de gevolgen hebben wij een Business Continuity Plan geactiveerd.
WAT ZIJN DE KANSEN EN UITDAGINGEN VAN EEN BESTELZUIL?29-01-2020
Verhoog de omzet en optimaliseer de klantbeleving
Een nieuw concept binnen retail en hospitality maakt zijn opmars genaamd Endless Aisle (vrij vertaald: eindeloze schappen). Met dit concept is het mogelijk voor consumenten om in de fysieke winkel bestellingen te kunnen plaatsen op een digitaal en interactief scherm.