Bent u klaar om de wereld van de omnichannel retail te omarmen?
Hier zijn drie winnende strategieën om te overwegen, voor Black Friday en daarna.
Stroomlijn de check-out met selfservice-technologie
Een manier om de drukte tijdens deze feestdagen goed aan te kunnen is door het toepassen van selfservice technologie. Door het plaatsen van meerdere zelfbedieningskassa’s worden de lange rijen voor de ‘traditionele’ kassa teruggebracht. Op een bestelzuil is het niet alleen mogelijk om een breder assortiment te tonen, de klant kan ook eenvoudig zijn producten kiezen en direct betalen en daarmee de wachtrij overslaan.
De meest recente generatie kassa-technologieën bieden ultra-moderne klantinteractie ‘s, waarbij een klant het gevoel behoudt zijn aankopen te doen bij een exclusieve en hoogwaardige winkel.
De iconische juwelier Tiffany & Co biedt bijvoorbeeld een self-service kiosk voor geuren, ontwikkelt met de Worldline VALINA betaalautomaat, in zijn flagship store in Londen. Naast razendsnelle transacties, maakt de betaalautomaat ook multimedia-advertenties mogelijk, ondersteunt betalingstoepassingen met toegevoegde waarde zoals wallets en maakt het mogelijk gegevens te verzamelen voor loyaliteitsprogramma's en andere omnichannel-scenario's.
Wanneer Black Friday zorgt voor ongehoorde drukte in uw winkel kan een selfservice kiosk drukte verminderen en bijdrage aan een prettige winkelervaring, zowel voor de kopers als voor winkelmedewerkers.
Geef winkelmedewerkers de mogelijkheid om omnichannel-data te gebruiken
Gemak en een gestroomlijnde winkelervaring zijn essentieel om fysieke winkels relevant te houden. De consument van vandaag verwacht in uw winkel het gemak van digitale kanalen. Ze willen meteen worden herkend wanneer ze in de winkel hun online bestelde spullen komen ophalen, ze willen aanbevelingen voor aanvullende producten en ze verwachten beloond te worden voor loyaliteit ongeacht het verkoopkanaal.
Met een uniform omnichannel-platform voor het verwerken van al uw verschillende betaalstromen kunt u uw kopers volgen via alle kanalen en ervoor zorgen dat uw winkelmedewerkers altijd de noodzakelijke informatie binnen handbereik hebben om de vraag van de klant te beantwoorden.