Loop geen omzet mis!
Soms komt het voor dat uw internetverbinding tijdelijk niet werkt. Uw pinautomaat werkt dan ook niet meer. Erg vervelend, want u moet dan klanten laten gaan die willen pinnen.
Wat is de oplossing?
Worldline biedt als enige partij in Nederland een Backup Mode aan. Dat is een functionaliteit waarbij u altijd kunt laten betalen op uw betaalautomaat. Zélfs als u geen verbinding meer heeft.
Hoe werkt het? Met een kleine aanpassing op uw betaalautomaat kunt u de Backup Mode aanzetten. Er worden dan betalingen verricht zonder online controle. Dit betekent dat de pincode en de vervaldata van de betaalkaart offline worden gecontroleerd.
De betalingen worden echter niet meteen online gecontroleerd en doorgestuurd, maar blijven bewaard op de betaalautomaat, totdat er weer verbinding beschikbaar is. Elk kwartier wordt er opnieuw automatisch gecontroleerd of er verbinding mogelijk is. En zodra deze is hersteld, schakelt uw pinautomaat automatisch weer terug in de online modus.
Vragen? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend advies.
Wat heeft u nodig?
De Backup Mode is mogelijk op een Worldline betaalautomaat in combinatie met een contract voor transactieverwerking via Worldline. Daarnaast heeft u een WL Backup Mode abonnement nodig.
De eerste warme dagen hebben we achter de rug en de zomer is in volle gang. Dat is fijn voor de mens, maar warmte blijft altijd een factor om rekening mee te houden als u gebruikmaakt van elektronische (ICT) apparatuur.
Voor ieder elektronisch (ICT) apparaat (zoals mobiele telefoons en laptops) geldt dat een juiste omgang en plaatsing belangrijk is voor een correcte werking en langere levensduur van het apparaat en de accessoires.
Wordt de temperatuur te hoog?
Dan heeft dat negatieve gevolgen op de batterij en diens prestaties (duur van op- en ontlading).
Dit merkt u extra gedurende de warme zomermaanden. Tijdens het opladen van de batterij kan dan de temperatuur van de automaat en batterij extra oplopen totdat deze te hoog wordt.
Let dan extra op dat de betaalautomaat niet (lang) in de zon en/of in de nabijheid van een warmtebron wordt geplaatst.
Ter bescherming van de van de batterij en voor de algemene veiligheid wordt bij een te hoge temperatuur het oplaadproces automatisch stopgezet. Dit merkt u aan de rode batterij-indicator in de statusbalk.

Er zijn een aantal zaken die de werking van uw betaalautomaat negatief kunnen beïnvloeden:
o Hitte (bijv. verwarming en zon)
o Vocht (vloeistoffen maar ook condens en vochtige ruimtes)
o Stof (bijv.: huishoudelijke stof en zand)
o Elektrostatische velden (bijv. demagnetiseerplaaten en detectiepoorten)
Wat moet u doen als u een rode batterij indicator ziet?
Als u een rode batterij-indicator ziet, koppel de adapter los en leg de betaalautomaat op een koele plek om af te koelen.
Plaats de betaalautomaat niet in een koel- of vrieskast, maar leg deze op een plek boven de 10 graden. Houd rekening dat het afkoelen minimaal een half uur kan duren. Na afkoeling kunt de u de batterij weer opladen. Indien de batterij nog enige spanning heeft, kunt u de betaalautomaat gebruiken voor het doen van transacties. Zorg dan wel dat de adapter losgekoppeld is.
Ten slotte willen wij u adviseren om de batterij aan een stuk door (dus niet tussentijds onderbreken) op te laden totdat deze 80% (4 blokjes in de batterij-indicator) geladen is.

Advies op maat
Neem contact op met onze adviseurs Laat een bericht achter!Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing. Neem contact op via: +31 (0)88 - 765 70 10 Of laat een bericht achter via:Neem contact op

Neem contact op met onze adviseurs
Laat een bericht achter!