Migratie Betaalplatform

Extra informatie technische migratie

De technische migratie van het platform voor de verwerking van betalingen vindt binnenkort plaats en dit betekent dat we u een nieuw verbeterd en betrouwbaarder systeem bieden voor de verwerking van alle betalingen. 

Meer inzicht in het betalingsverkeer

Met de migratie naar een nieuwplatform profiteren bedrijven van meer inzicht in het betalingsverkeer. Als u tot nu toe afrekende op basis van voorfinanciering (de kosten worden achteraf per maand in rekening gebracht) zal dat worden omgezet naar het nieuwe dagelijkse afrekenen (de verschuldigde kosten worden bij elke transactie betaald).

Als u al gebruik maakte van dagelijks afrekenen, zal er niets veranderen (gemengde tarifering). Dit zorgt voor volledige transparantie van de kosten en minder administratiewerk aan het einde van de maand omdat er geen openstaande saldi voor verschuldigde kosten meer zullen verschijnen. Na de introductie van Visa Debit en Debit Mastercard zullen twee aanvullende regels zichtbaar zijn op de factuur wanneer er wordt betaald met deze kaarten. De verandering heeft GEEN invloed op uw huidige tarief.

 

Voorfinanciering
(oud)

Dagelijks (nieuw)

Dagelijkse transactievergoedingen gedurende de hele maand 

€ 1.557,00 

€ 1.557,00

Betaalde voorfinancieringsvergoedingen (oud afrekeningsmodel)

€ -1.500,00

 

Betaalde dagelijkse vergoedingen (nieuw afrekeningsmodel)

 

€ -1.557,00

Openstaand saldo 

€ 57,00

 

 

 

 

Rekeningbedrag aan het einde van de maand

€ 57,00

€ 0,00

Alleen voor horeca en autoverhuurbedrijven

Het omgaan met open reserveringen op een betaalkaart (pre-autorisaties)

Op de dag van de migratie moeten open reserveringen op betaalkaarten (pre-autorisaties) worden verwerkt of handmatig worden geannuleerd op uw betaalautomaat. Reserveringen op  betaalkaarten KUNNEN NIET worden gebruikt na de migratie!

Door middel van de handmatige annulering wordt de reservering van de kaarthouder (geblokkeerd bedrag) direct vrijgegeven. Voor al deze geannuleerde reserveringen moet het bedrag voor de uitgaven van de klant bij het uitchecken van de creditcard worden afgeschreven (aanwezigheid betaalkaart vereist). Of u voert de betreffende reserveringen opnieuw in bij de betaalautomaat na de migratie. Informeer uw receptieteam hierover.

Goed om weten

In principe blijft alles hetzelfde

Meer informatie?

Neem contact op via uw reguliere helpdesk. Houd uw klantnummer bij de hand als u ons belt zodat we al uw mogelijke vragen zo snel mogelijk kunnen beantwoorden.