Bestelzuilen laat omzet ANWB significant groeien

Om hun leden in de winkel beter te kunnen helpen zijn in 2016 bestelzuilen geïntroduceerd waarop het gehele webshop assortiment besteld kan worden. Voor de ontwikkeling en implementatie van de bestelzuil is de ANWB de samenwerking aangegaan met Worldline & Prestop. Hierbij was de belangrijke wens van de ANWB dat er een vertrouwde betaaloplossing in de vorm van een pinautomaat aan de zuil werd gekoppeld.

Resultaten ANWB-bestelzuil ruim boven verwachting

Met de bestelzuil in de 83 ANWB-winkels kunnen klanten die de winkel bezoeken, alle producten van ANWB opzoeken, bestellen, direct betalen én het product gratis thuis laten bezorgen. Ook als een product in de winkel niet op voorraad is kan het via de bestelzuil toch besteld worden. Zo wordt de omnichannel strategie van de ANWB versterkt en kunnen verkoopmedewerkers nee-verkoop terugdringen. 

De bestelzuilen bieden ANWB-leden de mogelijkheid om, vanuit een vertrouwde winkelomgeving, kennis te maken met het uitgebreide online aanbod. Daarmee zijn de bestelzuilen van enorme toegevoegde waarde voor de omnichannel winkelformule. De resultaten sinds de introductie van de bestelzuilen zijn boven verwachting.

file

ANWB

in cijfers

Worldline_Klantcase

83

winkels

Worldline_Klantcase_G8hotels

+1.000.000

omzet winkels

klantcase_anwb

+11.000.000

winkelbezoeken

Significante omzetstijging bestelzuilen na koppeling met pinautomaat

De bestelzuilen werden in 2016 in eerste instantie zonder pinautomaat geïntroduceerd. Het jaar daarop zijn de pinautomaten er aan toegevoegd. Klanten vonden het in de winkel veelal prettiger om met de pin te betalen in plaats van het invoeren van bankgegevens. Voor de ANWB heeft dit geleid tot een hogere omzet, stijging van het gemiddelde bonbedrag, meer webshopbestellingen en hogere klantwaardering.

Betaalautomaat

    69% meer webbestellingen vanuit de winkels;

Betaalautomaat

    56% meer omzet na het koppelen van de pinautomaat op de bestelzuil;

Betaalautomaat

    Stijging van gemiddelde bonbedrag met 15% per webbestelling vanuit de winkel; 

Betaalautomaat

    Het omzetaandeel webbestellingen vanuit de winkel is gestegen van 1.7% naar 3.5%;

Betaalautomaat

    Hogere klantwaardering door de prettige service en altijd op voorraad hebben van het assortiment.

.

Onze oplossingen voor deze klantcase

betaalautomaat vast

Toonbank Betaalautomaat

Eenvoudig koppelen aan de kassa.
 


Meer info

betaalautomaat mobiel

Mobiele Betaalautomaat

Op verschillende plekken afrekenen.
 


Meer info

onbemande betaalautomaat

Onbemande betaalautomaten

Inbouwautomaten voor onbemande verkooppunten.


Meer info

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht