Wat vinden
onze instore klanten?
Bestelzuilen laat omzet ANWB significant groeien
Om hun leden in de winkel beter te kunnen helpen zijn in 2016 bestelzuilen geïntroduceerd waarop het gehele webshop assortiment besteld kan worden. Voor de ontwikkeling en implementatie van de bestelzuil is de ANWB de samenwerking aangegaan met Worldline & Prestop. Hierbij was de belangrijke wens van de ANWB dat er een vertrouwde betaaloplossing in de vorm van een pinautomaat aan de zuil werd gekoppeld.
Resultaten ANWB-bestelzuil ruim boven verwachting
Met de bestelzuil in de 83 ANWB-winkels kunnen klanten die de winkel bezoeken, alle producten van ANWB opzoeken, bestellen, direct betalen én het product gratis thuis laten bezorgen. Ook als een product in de winkel niet op voorraad is kan het via de bestelzuil toch besteld worden. Zo wordt de omnichannel strategie van de ANWB versterkt en kunnen verkoopmedewerkers nee-verkoop terugdringen.
De bestelzuilen bieden ANWB-leden de mogelijkheid om, vanuit een vertrouwde winkelomgeving, kennis te maken met het uitgebreide online aanbod. Daarmee zijn de bestelzuilen van enorme toegevoegde waarde voor de omnichannel winkelformule. De resultaten sinds de introductie van de bestelzuilen zijn boven verwachting.

ANWB
in cijfers
83
winkels
+1.000.000
omzet winkels
+11.000.000
winkelbezoeken
Significante omzetstijging bestelzuilen na koppeling met pinautomaat
De bestelzuilen werden in 2016 in eerste instantie zonder pinautomaat geïntroduceerd. Het jaar daarop zijn de pinautomaten er aan toegevoegd. Klanten vonden het in de winkel veelal prettiger om met de pin te betalen in plaats van het invoeren van bankgegevens. Voor de ANWB heeft dit geleid tot een hogere omzet, stijging van het gemiddelde bonbedrag, meer webshopbestellingen en hogere klantwaardering.
69% meer webbestellingen vanuit de winkels;
56% meer omzet na het koppelen van de pinautomaat op de bestelzuil;
Stijging van gemiddelde bonbedrag met 15% per webbestelling vanuit de winkel;
Het omzetaandeel webbestellingen vanuit de winkel is gestegen van 1.7% naar 3.5%;
Hogere klantwaardering door de prettige service en altijd op voorraad hebben van het assortiment.
.
Onze oplossingen voor deze klantcase
Advies op maat
Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u?
Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.