Autoriseren
Hoe werkt dit precies?
Autoriseren per branche: Autoverhuur
Kijk hieronder voor een aantal voorbeelden betrekking tot het autoriseren of reserveren van een bedrag bij de kaarthouder in de autoverhuur branche. Er wordt uitgelegd hoe u om kunt gaan met reserveringen en betalingen in bepaalde situaties om problemen te voorkomen.
Flexibel autorisaties opvolgen - Maak retourneren mogelijk bij al uw vestigingen
Heeft u meerdere vestigingen? En is het definitieve bedrag van de huur vooraf niet bekend? Dan is flexibel autorisaties opvolgen wellicht interessant voor u.
Voordelen van flexibel autorisaties opvolgen
Het flexibel opvolgen van autorisaties houdt in dat u in geval van meerdere vestigingen een pre-autorisatie voor een betaling kunt initiëren op locatie X en de autorisatie vervolgens kan worden opgevolgd op een andere locatie binnen een cluster. Het voordeel hiervan voor u én voor uw klanten is dat kaarthouders een product kunnen huren bij één van uw locaties en terugbrengen of ophalen op een andere locatie. Het bedrag blijft gereserveerd staan op de betaalkaart van uw klant, waardoor u er zeker van bent dat u uw geld krijgt. Deze oplossing is o.a. interessant voor de verhuur van bijvoorbeeld auto's, fietsen, machines, etc.
Hoe werkt het?
Flexibel autorisaties opvolgen werkt als volgt:
- Initiëren van een pre-autorisatie op locatie X.
- Huurder stemt in met het bedrag van de pre-autorisatie.
- Huurder brengt het product terug op een andere locatie.
- Follow-up van de pre-autorisatie
- - Terugbrengen van het gehuurde product, de pre-autorisatie wordt gebruikt voor een betaling.
- Annulering, de verhuurder annuleert de pre-autorisatie omdat de kaarthouder bijvoorbeeld betaalt met een andere betaalmiddel - De details van de transactie of annulering kunnen worden ingezien via MSO op het aansluitnummer van de locatie waar de pre-autorisatie is geïnitieerd.
Wat is een cluster?
Een cluster bestaat uit alle locaties van een klant die gekoppeld moeten worden om flexibele autorisaties bij deze locaties mogelijk te maken. Op elke locatie in het cluster kan een pre-autorisatie worden geïnitieerd en de geïnitieerde pre-autorisatie kan worden opgevolgd in elke locatie in het cluster.
Hoe kan ik de mogelijkheid om flexibel autorisaties op te volgen aanvragen?
U kunt uw verzoek indienen via sales-netherlands@worldline.com. Er wordt dan contact met u opgenomen over de mogelijkheden.
No Show
Wanneer de klant niet komt opdagen moet de reservering worden geannuleerd of er kan een bepaald bedrag in rekening worden gebracht via de reservering. Het overige bedrag kan via een reversal worden vrijgegeven. Er zijn echter drie voorwaarden om een no show bedrag in rekening te kunnen brengen:
- De kaarthouder moet op de hoogte zijn van de regels in geval van no show en akkoord zijn met deze voorwaarden.
- Bij de transactie wordt weergegeven dat het om een no show gaat.
- Een bedrag ter waarde van 1 dag huur mag in rekening worden gebracht.
Een kaart die niet op naam staat
Wanneer er een kaart wordt aangeboden die niet op naam staat kan er voor worden gekozen om extra checks uit te voeren. Deze checks kan de winkelier zelf bepalen.
Boekingsaanvraag online
Bij een online boekingsaanvraag kan een betaling op verschillende manieren afgehandeld worden.
- Vooruitbetaling: Het bedrag wordt direct in rekening gebracht. De voorwaarden moeten met de klant worden afgestemd en door de klant worden goedgekeurd. De kaarthouder keurt ook de autorisatie goed.
- Validatiecheck: Een kaart kan van tevoren worden gecontroleerd om te kijken of deze geldig is en niet is geblokkeerd. Dit is alleen mogelijk middels een €0,- autorisatie. Bij het ophalen van de auto kan het ‘normale’ proces worden gevolgd.
- Reservering: Op de kaart wordt het geschatte bedrag van de verhuur gereserveerd. Er hoeft hierbij geen nieuwe reservering te worden aangevraagd wanneer de auto wordt opgehaald. Is dit wel gebeurd, dan moet de oude reservering worden geannuleerd. Zo zullen niet beide bedragen invloed hebben op de bestedingslimiet van de kaarthouder.
Autoriseren met een debetkaart niet mogelijk
Reserveren met een debetkaart zoals Maestro en V PAY is niet mogelijk. Bij transacties met deze kaarten wordt het bedrag namelijk direct bij de kaarthouder ingehouden (een directe betaling). Let er dus op dat er alleen bedragen worden gereserveerd wanneer de klant met een creditcard betaalt.
Advies op maat
Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u?
Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.