Corona betaalwijzer
De huidige situatie waarin maatregelen elkaar in een hoog tempo opvolgen plus de bijbehorende impact voor ondernemers vraagt om flexibiliteit.
Het businessmodel van de organisatie kan in een korte periode meerdere keren veranderen en de tijd voor het maken de juiste keuzes is beperkt.
Om organisaties te ondersteunen en ze in een korte periode bekende te maken met verschillende betaaloplossingen die passen bij een bepaalde situatie hebben we de corona betaalwijzer gemaakt.
Heeft u een webshop?
Heeft u een winkel?
Heeft u ook een webkassa?
JA
AdviesHeel goed! Dan kunt u uw klanten informeren over uw aanbod, openingstijden, bestelmogelijkheden en betaalmogelijkheden. Geef duidelijk aan welke mogelijkheden u biedt: online bestellen, click & collect, etc. Zorg er voor dat uw klanten 24 uur per dag kunnen bestellen en een digital bon met naam, datum, tijd, artikel en uniek bestelnummer ontvangen.
NEE
Advies(1) Geen probleem; veel klanten gunnen de lokale ondernemers hun omzet. Overweeg dan om te starten met een beperkte, informatieve website. Klanten die thuis zijn, vinden u en uw aanbod gemakkelijker online. (2) Wilt u geen webshop ? Maak dan via email, sms of advertenties aan uw klanten bekend dat u geopend bent. Aangezien de winkel bij Click&Collect niet open mag, doet u er goed aan een de mobiele betaalautomaat te nemen. Deze kunt u makkelijk bij de entree van uw winkel gebruiken voor betalingen met bank- en creditkaarten. Vijf dagen na bestelling kunt u uw Worldline YOXIMO betaalautomaat al werkend in huis hebben! (3) Uw klanten vooraf laten betalen, zorgt er voor dat u niet met onbetaalde voorraad in de winkel blijft zitten. Gebruik hiervoor Worldline's oplossing voor betalen op afstand. U stuurt hiermee er email of sms een veilig betaalverzoek naar uw klanten. (4) Ontvangt u alleen digitaal betalingen en geen cash ? Vermeldt dit dan duidelijk. Fijn voor uw klant en het voorkomt ook overvallen.
JA
AdviesDat is mooi, dan is op dit moment Click & Collect mogelijk. Laat uw klanten bestellen en afhalen. (2) Uw klanten vooraf laten betalen, zorgt er voor dat u niet met onbetaalde voorraad in de winkel blijft zitten. Gebruik hiervoor Worldline's oplossing voor betalen op afstand. U stuurt hiermee er email of sms een veilig betaalverzoek naar uw klanten. (3) Uw klanten vooraf laten betalen, zorgt er voor dat u niet met onbetaalde voorraad in de winkel blijft zitten. Gebruik hiervoor Worldline's oplossing voor betalen op afstand. U stuurt hiermee er email of sms een veilig betaalverzoek naar uw klanten. (4) Ontvangt u alleen digitaal betalingen en geen cash? Vermeldt dit dan duidelijk. Fijn voor uw klant en het voorkomt ook overvallen.
NEE
Advies(1) Geen probleem. Overweeg dan andere opties, zoals goederen thuis bezorgen of goederen laten afhalen bij een afhaalpunt in de buurt van de klant. (2) Uw klanten vooraf laten betalen, zorgt er voor dat u niet met onbetaalde voorraad in de winkel blijft zitten. Gebruik hiervoor Worldline's oplossing voor betalen op afstand. U stuurt hiermee er email of sms een veilig betaalverzoek naar uw klanten.
Optie twee
-
Heeft u een webshop?
JA
AdviesHeel goed! Dan kunt u uw klanten informeren over uw aanbod, openingstijden, bestelmogelijkheden en betaalmogelijkheden. Geef duidelijk aan welke mogelijkheden u biedt: online bestellen, click & collect, etc. Zorg er voor dat uw klanten 24 uur per dag kunnen bestellen en een digital bon met naam, datum, tijd, artikel en uniek bestelnummer ontvangen.
NEE
Advies(1) Geen probleem; veel klanten gunnen de lokale ondernemers hun omzet. Overweeg dan om te starten met een beperkte, informatieve website. Klanten die thuis zijn, vinden u en uw aanbod gemakkelijker online.
(2) Wilt u geen webshop ? Maak dan via email, sms of advertenties aan uw klanten bekend dat u geopend bent. Aangezien de winkel bij Click&Collect niet open mag, doet u er goed aan een de mobiele betaalautomaat te nemen. Deze kunt u makkelijk bij de entree van uw winkel gebruiken voor betalingen met bank- en creditkaarten. Vijf dagen na bestelling kunt u uw Worldline YOXIMO betaalautomaat al werkend in huis hebben!
(3) Uw klanten vooraf laten betalen, zorgt er voor dat u niet met onbetaalde voorraad in de winkel blijft zitten. Gebruik hiervoor Worldline's oplossing voor betalen op afstand. U stuurt hiermee er email of sms een veilig betaalverzoek naar uw klanten.
(4) Ontvangt u alleen digitaal betalingen en geen cash ? Vermeldt dit dan duidelijk. Fijn voor uw klant en het voorkomt ook overvallen.Heeft u een winkel?JA
AdviesDat is mooi, dan is op dit moment Click & Collect mogelijk. Laat uw klanten bestellen en afhalen. (2) Uw klanten vooraf laten betalen, zorgt er voor dat u niet met onbetaalde voorraad in de winkel blijft zitten. Gebruik hiervoor Worldline's oplossing voor betalen op afstand. U stuurt hiermee er email of sms een veilig betaalverzoek naar uw klanten. (3) Uw klanten vooraf laten betalen, zorgt er voor dat u niet met onbetaalde voorraad in de winkel blijft zitten. Gebruik hiervoor Worldline's oplossing voor betalen op afstand. U stuurt hiermee er email of sms een veilig betaalverzoek naar uw klanten. (4) Ontvangt u alleen digitaal betalingen en geen cash? Vermeldt dit dan duidelijk. Fijn voor uw klant en het voorkomt ook overvallen.
NEE
Advies(1) Geen probleem. Overweeg dan andere opties, zoals goederen thuis bezorgen of goederen laten afhalen bij een afhaalpunt in de buurt van de klant. (2) Uw klanten vooraf laten betalen, zorgt er voor dat u niet met onbetaalde voorraad in de winkel blijft zitten. Gebruik hiervoor Worldline's oplossing voor betalen op afstand. U stuurt hiermee er email of sms een veilig betaalverzoek naar uw klanten.