Home / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2020 /

Hoe de bouwmarkt haar klant laat ‘doe-het-zelven’ aan de kassa

Hoe de bouwmarkt haar klant laat ‘doe-het-zelven’ aan de kassa

Het gebruik van zelfscankassa's en bestelzuilen wordt steeds populairder. Gezien de huidige tijd waarin we leven, wordt de mogelijkheid om zelfstandig te kunnen afrekenen nog eens extra aangemoedigd. Inmiddels zien steeds meer branches de voordelen en levert een juiste toepassing en integratie zelfs zoveel profijt op, dat winkels zich hier echt mee weten te onderscheiden. Zo ook de bouwmarkten.

De coronacrisis heeft een grote impact in de winkelstraat en zal in veel gevallen nog lang zijn invloed blijven houden op bijvoorbeeld de winkelprestaties of het klantgedrag. Waar veel branches te maken hebben met dalende omzetcijfers, is het bij de bouwmarkten nu juist alle hens aan dek. Dit brengt weer hele andere uitdagingen met zich mee, omdat je de verkoop gemaximaliseerd wilt hebben zonder afbreuk te doen aan de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen. De mogelijkheid om de consument zelfstandig te laten afrekenen, vormt hier de oplossing.

 

Verminder wachttijden en verbeter de winkelervaring

Afrekenen via de zelfscankassa wordt als handige oplossing gezien om piekmomenten op te vangen en wachttijden te verminderen. Met het wegnemen van een lange rij bij de kassa ontstaan er minder irritaties wat een positief effect heeft op de winkelervaring van de consument.

Mede door de naadloze online winkelervaring, waarbij alles met één druk op de knop geregeld is, zijn de wensen van de consument in de winkel veranderd. De consument verwacht een soepele winkelervaring en is hiervoor bereid om handelingen uit te voeren op een zelfscankassa of bestelzuil. Bovendien is de inzet van de zelfscankassa voor winkels efficiënt, omdat bespaard kan worden op personeel.

Zelfscankassa | Worldline

De brug naar een omnichannel wereld

De bestelzuil vormt een andere optie om de consument via een onbemande omgeving zelfstandig een aankoop te laten doen. Doordat een koppeling van een fysieke bestelzuil met de online omgeving mogelijk is, vormt deze het ideale touchpoint om de voordelen van de webshop naar de winkel te halen. Het volledige webshop assortiment is in de winkel beschikbaar, de consument krijgt toegang tot extra productinformatie en additionele mogelijkheden om een bestelling op een later moment thuis te laten bezorgen of een professional voor de klus in te huren. In onze eerdere nieuwsbrieven is al vaker beschreven hoe de online winkelervaring van een consument steeds bepalender wordt voor hoe hij ook in de fysieke winkel zijn aankopen wil doen.

Voor bouwmarkten vormen deze touchpoints een onmisbare aanvulling op de omnichannel strategie en het perfecte middel om met minder vierkante meters een groter assortiment te verkopen. Handig voor een kleine stadswinkel waar grote artikelen niet langer om kostbare winkelruimte vragen. Tevens kan de zuil worden ingezet om informatie van een product te tonen en extra aanbevelingen te doen op basis van de zoektermen. 

Zelfscannen bij de kassa steeds meer de norm

De inzet van onbemande kassa’s geeft de consument toegang tot de best mogelijke winkelervaring, terwijl piekmomenten zo efficiënt mogelijk worden opgevangen. De consument kan zelf haar digitale weg vinden en waar nodig staat een medewerker gereed voor aanvullende assistentie. Deze extra services zorgen voor een toenemende tevredenheid en hebben een positief effect op de conversie en bestedingen.

De verwachting is dat in 2025 drie keer zo veel onbemande kassa’s worden geïnstalleerd  t.o.v. 2019, waarbij het coronavirus deze ontwikkeling nog eens extra zal versnellen. 

Wilt u ook gebruik maken van deze nieuwe ontwikkeling of meer te weten komen hoe de onbemande kassa voor uw zaak relevant kan zijn? Worldline werkt samen met verschillende partners om de inzet van onbemande kassa’s en additionele betaalmogelijkheden zo goed mogelijk te optimaliseren. Graag adviseren wij u als ondernemer om de inzet van onbemande kassa’s ook in uw winkel zo effectief mogelijk van toepassing te laten zijn.

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht

Hoe betaalt de consument ten tijde van Corona?

De maatregelen vanwege covid-19 hebben veel impact op de maatschappij en het bedrijfsleven. Veel ondernemers voelen dagelijks de gevolgen. Voor consumenten lijkt na de hamsterfase en de klus en doe het zelf-fase alles weer wat normaler te worden. Wel is duidelijk geworden dat de consument in de afgelopen periode niet veel minder is gaan uitgegeven, maar er is wel op een andere manier betaald en gewinkeld.
Lees verder

De opmars van no-show, voorkom lege tafels

Vanaf 10 augustus 2020 zijn nieuwe COVID-19 maatregelen van toepassing op de horeca. Ongeacht de omvang van de horecazaak, wordt het verplicht, dat gasten reserveren. Het reserveren mag vooraf of direct aan de deur. Voornamelijk de reserveringen vooraf brengen een uitdaging of risico mee voor de ondernemer. Wat te doen wanneer de gasten niet komen opdagen? Wat is mogelijk om de kans van een no-show te verkleinen?
Lees verder

Elektrisch opladen toegankelijker

Elektrische rijden beleeft door druk op CO2-normen en fiscale stimulering een stormachtige groei. Dit heeft geleid ook tot een wildgroei aan type laadstations, type connectoren, aanbieders, tarieven en afrekensystemen. Worldline maakt het betalen van de oplaadsessie voor berijders nu als eerste een stuk eenvoudiger.
Lees verder