Home / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2020 /

Sustainability: de lange termijn koers van Worldline

Sustainability: de lange termijn koers van Worldline

Ondanks de uitdagende periode waarin we ons momenteel bevinden houdt Worldline vast aan de sustainability koers. Door middel van verschillende projecten en samenwerkingen geven wij een invulling aan deze koers.

worldline csr

Duurzaam voor mens en milieu

In 2018 was Worldline het eerste klimaat-neutrale bedrijf in de Payment industrie. Al enkele jaren committeert Worldline zicht tot het zijn van een duurzame organisatie voor mens en milieu. Door o.a. duurzaam te innoveren, het beperken van de footprint  en het zorgdragen voor het werkplezier van de medewerker. Hoe pakken we dat aan? Onze betaalautomaten hebben we kunnen verduurzamen door het verlengen van de levensduur, het energieverbruik van onze datacenters hebben we fors kunnen verlagen door het toepassen van o.a. innovatieve technologieën en voor de medewerkers zijn er speciale programma’s die gericht zijn op hun ontwikkeling en welzijn.

Onlangs heeft Worldline ook een Primestatus en B-rating gekregen van het onafhankelijke non-financial keuringsbureau ISS ESG voor de duurzame activiteiten die we ondernemen. Hiermee behoren we tot de top leiders in de internationale software en IT branche die zich inzetten voor duurzaamheid. Wilt u meer weten? Lees hier het persbericht. 

Zorgdragen voor de community

Duurzaamheid is voor ons ook het zorgdragen voor de community waarin wij opereren en waarin onze medewerkers wonen en leven. In deze tijd is dit zelfs nog belangrijker geworden. Wij ondersteunen daarom onze medewerkers om zich in te zetten voor hun community en de mensen te helpen die het nodig hebben. Dit heeft geresulteerd in een aantal mooie initiatieven voor de mensen in de zorg; In Duitsland zetten de collega’s zich in voor het naaien van mondkapjes en in Frankrijk worden herbruikbare gezichtsmaskers gemaakt met een 3D-printer. 

 

Hoe betaalt de consument ten tijde van Corona?

De maatregelen vanwege covid-19 hebben veel impact op de maatschappij en het bedrijfsleven. Veel ondernemers voelen dagelijks de gevolgen. Voor consumenten lijkt na de hamsterfase en de klus en doe het zelf-fase alles weer wat normaler te worden. Wel is duidelijk geworden dat de consument in de afgelopen periode niet veel minder is gaan uitgegeven, maar er is wel op een andere manier betaald en gewinkeld.
Lees verder

Gemakkelijk en snel ondernemen op afstand

Veel bedrijven worden in deze tijden uitgedaagd om hun verdienmodel te herzien. Kledingwinkels en juweliers bezoeken consumenten aan huis met een passend aanbod, of werken met reserveringen in de winkel om coronadrukte te voorkomen.
Lees verder

PSD2; wat betekent deze nieuwste Europese richtlijn voor webwinkels

In dit artikel leggen we uit wat belangrijk is voor een webwinkel. Waarom wordt PSD2 ingevoerd? Wat is sterke klantauthenticatie? Welke eisen worden gesteld aan een check-out pagina van een webshop?
Lees verder