Home / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2020 /

Wat zijn de kansen en uitdagingen van een bestelzuil?

Wat zijn de kansen en uitdagingen van een bestelzuil?

Verhoog de omzet en optimaliseer de klantbeleving met een bestelzuil!

Een nieuw concept binnen retail en hospitality maakt zijn opmars genaamd Endless Aisle (vrij vertaald: eindeloze schappen). Met dit concept is het mogelijk voor consumenten om in de fysieke winkel bestellingen te kunnen plaatsen op een digitaal en interactief scherm.

Met de bestelzuil hoeft de klant tijdens het aankoopproces in de winkel nooit meer mis te grijpen of bestelt deze een extra hamburger door de automatische upsell software op het digitale scherm. In onderstaand artikel zullen we verder ingaan op de voor- en nadelen van een bestelzuil in een retail- en horecaconcept.

Bestelzuil voor horeca

Welke voordelen biedt een bestelzuil?

Het zorgt voor een betere doorstroming door het elimineren van rijen aan de kassa en tegelijkertijd kunnen klanten beter bediend worden. Dit is handig voor zowel kleine als grote winkeloppervlaktes.

Zo kan met een snelle en soepele check-out een breed en diep assortiment op een klein winkeloppervlak verkocht worden. Een zuil kan op een grote winkelvloer er voor zorgen dat klanten niet onbediend en als anonieme shopper de winkel verlaten. Een zuil kan de brug maken tussen een fysieke winkel, een gerichte aanbieding in combinatie met loyalty registratie en de gemakken van levering aan huis.

 

Ook zijn er voorbeelden van personalisatie binnen dit concept. Door het vooraf stellen van een aantal vragen ontvangt de consument gerichte inspiratie en kan een uniek aanbod worden gedaan.
 

Binnen een horecaconcept hoeft het restaurantpersoneel geen bestellingen meer op te nemen en ontstaat er tijd en ruimte om service te verlenen of het restaurant schoon te houden met uiteindelijke doel een betere klantbelevenis. Lees meer over onze oplossing Webshop Instore Payments.

 

Uiteraard brengt de bestelzuil ook een aantal uitdagingen met zich mee.

Door het plaatsen van een digitaal en interactief scherm in de winkel wordt niet direct de consument nog beter bediend. Het succes van een Endless Aisle strategie hangt ook af van andere factoren. Een belangrijk onderdeel is de training van de verkoopmedewerkers. Het personeel moet vertrouwd zijn met de technologie en de service. Wordt er samengewerkt met meerdere leveranciers, dan is het belangrijk om deze mee te nemen in het concept en heldere afspraken te maken over bijvoorbeeld levering. Een ander belangrijk punt is de communicatie met de klant na de bestelling zeker wanneer er wordt samengewerkt met verschillende aanbieders. 

De bestelzuil in opmars binnen horecaconcepten.

Afgelopen HORECAVA liet zien dat de bestelzuilen in opmars zijn binnen een horecaconcept. Vrijwel elke kassaleverancier had ook een bestelzuil staan als uitbreiding op bestaande bestelmogelijkheden.

Voor fastservice restaurants, tankstations en speeltuinen wordt het als must-have gezien om deze wijze van bestellen aan de gasten aan te kunnen bieden.

Als Worldline zijn we trots dat op vrijwel alle tentoongestelde bestelzuilen op de HORECAVA met onze betaalautomaat afgerekend kan worden. Wij werken met verschillende partners samen die onze betaaloplossingen integreren in hun bestelzuilen en kiosken. Met een unieke en simpele koppeling kunnen we cloudbased kassa-systemen aan onze betaalautomaten koppelen.

 

Meer informatie?


Bent u nieuwsgierig naar wat Endless Aisle of een bestelzuil kan betekenen voor uw retail- of horecaconcept? 
Laat uw gegevens achter en wij nemen op werkdagen ma-vr tussen 08:30 - 17:00 uur contact met u op. U kunt ook telefonisch contact opnemen via onderstaande nummer.

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10

Stuur een bericht

Zeven tips om terugvorderingen te voorkomen

Bij twijfel over de juistheid van een transactie, heeft een kaarthouder een geruststellende optie: hij of zij kan een chargeback indienen. Dit betekent dat de kaarthouder het recht heeft een transactie te betwisten en het geld terug te vorderen wanneer daar een goede reden voor is. 
Lees verder

Begeleid de klant met zijn aankoop en verkort de rij bij de kassa

We hebben al een paar keer in onze nieuwsbrief besproken dat de online winkelervaring van een klant steeds bepalender wordt voor hoe hij ook in de fysieke winkel zijn aankopen wilt doen. 
Lees verder

Hoe de bouwmarkt haar klant laat ‘doe-het-zelven’ aan de kassa

Het gebruik van zelfscankassa's en bestelzuilen wordt steeds populairder. Gezien de huidige tijd waarin we leven, wordt de mogelijkheid om zelfstandig te kunnen afrekenen nog eens extra aangemoedigd. Inmiddels zien steeds meer branches de voordelen en levert een juiste toepassing en integratie zelfs zoveel profijt op, dat winkels zich hier echt mee weten te onderscheiden. Zo ook de bouwmarkten.
Lees verder