Home / Nieuws / Nieuws overzicht hidden page / 2019 /

Succesvolle omnichannel strategieën.

Succesvolle omnichannel strategieën.

Maak Black Friday 2020 nog succesvoller met deze 3 winnende omnichannel strategieën

De Black Friday gekte hebben we nog maar net achter ons gelaten. Een shopevent dat door vele geassocieerd wordt met hordes mensen die winkels bestormen en elkaar in de haren vliegen over televisies die voor bodemprijzen weggaan. In het tijdperk van omnichannel retail ontstaat intussen een heel ander beeld over deze shopmanie.

Alle retailers zullen er over eens kunnen zijn dat minder chaos en minder horrorverhalen van vechtende klanten op de winkelvloer goed zijn voor het imago van de winkels.
Toch is het interessant om te zien, ten tijde van dalende winkel aankopen, dat gedurende deze dagen de fysieke retailers goed worden bezocht. De overgang van brick-and-mortar naar online is misschien niet zo eenzijdig als het lijkt.

Een goed voorbeeld: tijdens de Black Friday-week van 2018 presteerden zeven retailers beter dan Amazon op jaarbasis. Hoe hebben ze dit gedaan? Door een deel van de strijd buiten het speelveld van Amazon te bestrijden: in fysieke winkels. 

Retail omnichannel strategie

Nieuwe ominichannel mogelijkheden ontstaan door innovatieve technologieën die klanten helpen in hun on- en offline winkelervaring. Denk aan; online bestellen en in de winkel ophalen, ook wel click en collect. Of het aanbieden van het complete webshop assortiment op een kiosk in de winkel en nog veel meer. Met deze nieuwe slimme oplossingen kunnen vernieuwde concurrentievoordelen ontstaan.

“De investeringen van retailers in technologie blijven hun vruchten afwerpen; consumenten winkelden het hele weekend met groot gemak op alle platforms. Uit het onderzoek bleek dat meer dan 89 miljoen mensen zowel online als in winkels hun aankopen deden. Dit is bijna 40 procent meer dan het jaar ervoor. De multichannel shopper overtrof de single-channel shopper met gemiddeld $93. ”- The National Retail Federation.

 

De meerderheid van de Amerikaanse consumenten winkelt nu zowel in de winkel als online tijdens het vakantieweekend en omnichannel-shoppers spenderen meer dan de consument die voor één verkoopkanaal kiest.

In Europa is deze trend vergelijkbaar. Volgens Criteo stegen zowel de winkelverkopen als de online verkopen vorig jaar op Black Friday: aankopen in winkels stegen met 29% op Black Friday en online aankopen stegen met 97%, in vergelijking met het gemiddelde dagelijkse verkoopvolume eerder in de zelfde maand.

 

 

file

Bent u klaar om de wereld van de omnichannel retail te omarmen?
Hier zijn drie winnende strategieën om te overwegen, voor Black Friday en daarna.

 

Stroomlijn de check-out met selfservice-technologie

Een manier om de drukte tijdens deze feestdagen goed aan te kunnen is door het toepassen van selfservice technologie. Door het plaatsen van meerdere zelfbedieningskassa’s worden de lange rijen voor de ‘traditionele’ kassa teruggebracht. Op een bestelzuil is het niet alleen mogelijk om een breder assortiment te tonen, de klant kan ook eenvoudig zijn producten kiezen en direct betalen en daarmee de wachtrij overslaan.

De meest recente generatie kassa-technologieën bieden ultra-moderne klantinteractie ‘s, waarbij een klant het gevoel behoudt zijn aankopen te doen bij een exclusieve en hoogwaardige winkel.

De iconische juwelier Tiffany & Co biedt bijvoorbeeld een self-service kiosk voor geuren, ontwikkelt met de Worldline VALINA betaalautomaat, in zijn flagship store in Londen. Naast razendsnelle transacties, maakt de betaalautomaat ook multimedia-advertenties mogelijk, ondersteunt betalingstoepassingen met toegevoegde waarde zoals wallets en maakt het mogelijk gegevens te verzamelen voor loyaliteitsprogramma's en andere omnichannel-scenario's.

Wanneer Black Friday zorgt voor ongehoorde drukte in uw winkel kan een selfservice kiosk drukte verminderen en bijdrage aan een prettige winkelervaring, zowel voor de kopers als voor winkelmedewerkers.

 

Geef winkelmedewerkers de mogelijkheid om omnichannel-data te gebruiken

Gemak en een gestroomlijnde winkelervaring zijn essentieel om fysieke winkels relevant te houden. De consument van vandaag verwacht in uw winkel het gemak van digitale kanalen. Ze willen meteen worden herkend wanneer ze in de winkel hun online bestelde spullen komen ophalen, ze willen aanbevelingen voor aanvullende producten en ze verwachten beloond te worden voor loyaliteit ongeacht het verkoopkanaal.

Met een uniform omnichannel-platform voor het verwerken van al uw verschillende betaalstromen kunt u uw kopers volgen via alle kanalen en ervoor zorgen dat uw winkelmedewerkers altijd de noodzakelijke informatie binnen handbereik hebben om de vraag van de klant te beantwoorden.

Bied een bestemming, niet alleen een winkel

In de strijd met de hevige concurrentie en om tegemoet te komen aan de klant die opzoek is naar ervaringen, transformeert de traditionele fysieke winkel naar een plek waar de klant het product, dienst en merk kan beleven. Het wordt een bestemming waar de klant naar toe wilt gaan als vrijetijdsbesteding, en niet meer omdat er een behoefte voor een bepaald product is.

Meer keuzes bieden aan het winkelend publiek en hun in staat stellen zelf de voorwaarden van hun winkelervaring te bepalen en aan te passen aan hun behoefte, is niet eenvoudig.

Het verbeteren van de winkelervaring met digitale middelen voor een persoonlijke en efficiënte klantreis vereist krachtige omnichannel technologie, zoals touchscreen-automaten die online en offline processen efficiënt combineren.

YUMI is bijvoorbeeld een high-end oplossing die u kan helpen de betalingservaring volledig te benutten en een interactieve klantervaring te creëren. Dankzij het grote touchscreen kunnen shoppers gemakkelijk communiceren met een verscheidenheid aan apps.

Tevens dient het als een gateway voor winkelmedewerkers om tijdens het afrekenen een dialoog aan te gaan. Door het mogelijk te maken in de winkel, online, een product te kiezen of een order aan te passen, het faciliteren van het scannen van klantenkaarten, cross-selling, store-to-web upselling en nog veel meer, voegt de YUMI waarde toe aan het contact met de klant.

omnichannel technologie

Maak Black Friday 2020 nog succesvoller

In de afgelopen jaren is Black Friday verder uitgebreid met Thanksgiving Day, Small Business Saturday en Cyber ​​Monday en getransformeerd van een eendaags fenomeen naar een retailmarathon van een week.

Omnichannel-retailers kunnen tijdens dit soort shopevents juist perfect de voordelen van de fysieke winkel benutten in tegenstelling tot pure digitale spelers. De winnaars zullen diegenen zijn die met succes de digitale wereld in hun fysieke winkels uitnodigen. En waarbij de technologie-investeringen worden gemaximaliseerd om gemak, plezier en interactie te bieden in een memorabele winkelbelevenis.

Om de Black Friday-strategie voor 2019 hier op aan te passen is het te laat, wel heeft u meer dan genoeg tijd om de voorbereidingen te treffen voor een weergaloze Black Friday 2020. 

Neem vandaag nog contact op om te leren hoe Worldline u kan helpen de mogelijkheden te benutten die een echt omnichannel-betalingsplatform te bieden heeft.

Nieuws

Zeven tips om terugvorderingen te voorkomen

Bij twijfel over de juistheid van een transactie, heeft een kaarthouder een geruststellende optie: hij of zij kan een chargeback indienen. Dit betekent dat de kaarthouder het recht heeft een transactie te betwisten en het geld terug te vorderen wanneer daar een goede reden voor is. 
Lees verder

Wat is Apple Pay?

In 2018 werden twee mijlpalen bereikt, men betaalde vaker via mobiel bankieren dan gebruik te maken van internetbankieren. Daarnaast werd er vaker contactloos betaald dan via het insteken van een bankkaart. Hieruit zijn twee trends op te maken; de consument wil snel, gemakkelijk en ook veilig betalen. Daarnaast krijgt de mobiel steeds meer een prominente rol in ons dagelijks leven.
Lees verder

Vanaf 1 januari 2020

Voor uw klant is het een gewoonte geworden om contactloos te betalen met een betaalkaart, pinpas, smartphone of creditkaart. Contactloos betalen is gemakkelijk, snel en veilig. De reden voor betaalkaartmaatschappijen MasterCard/Maestro en Visa/V PAY om vanaf 1 januari 2020 het verplichten om op uw betaalautomaat óók contactloze betalingen te kunnen accepteren, naast de betalingen via de chip of via de magneetstrip.
Lees verder

call center employees

 

 

cards icon

Advies op maat

Wat zijn de toekomstplannen voor uw bedrijf? Hoeveel (buitenlandse) consumenten verwacht u? Welk kassasysteem gebruikt u? 

Wij denken graag vrijblijvend mee in het vinden van de beste betaaloplossing.

+31 (0)88 - 765 70 10